اسفند ۲۰, ۱۳۹۹ ۲۱:۲۰ Asia/Dushanbe
  • اخیرا در تاجیکستان نرخ هرلیتر گازوییل و بنزین از 6 سامانی و 60 درم به 8 سامانی افزایش یافته است
    اخیرا در تاجیکستان نرخ هرلیتر گازوییل و بنزین از 6 سامانی و 60 درم به 8 سامانی افزایش یافته است

با افزایش نرخ سوخت در تاجیکستان کرایه راه در وسایل نقلیه شهر خجند نیز بالا رفته که موجب نگرانی رانندگان و مسافران شده است.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از سامانه تاپ تی جی، تعدادی از ساکنان شهر خجند اعلام کردند که تحت تأثیر گران شدن قیمت سوخت و افزایش کرایه راه نرخ محصولات کشاورزی نیز در بازارهای مرکز ولایت سغد افزایش یافته است.

هم اکنون قیمت هر لیتر گازوییل و بنزین از 6 سامانی و 60 درم به 8 سامانی افزایش یافته است که مقامات شرکت‌های حمل و نقل می گویند برای تعمیر و نگهداری وسایل نقلیه مجبور هستند که قیمت کرایه راه را افزایش دهند.

مراد قادراف مدیر اداره حمل و نقل عمومی در ولایت سغد می گوید: «در حال حاضر 5 هزار دستگاه اتوبوس و مینی بوس در قلمرو ولایت مسافر جا به جا می کنند که تنها در شهر خجند 50 دستگاه اتوبوس به مسافران خدمت می رساند.»

به گفته قادراف همچنین 110 شرکت خصوصی فعالیت بیش از 2 هزار دستگاه مینی بوس را تنظیم می کنند.

نگهداری این همه وسایل نقلیه نیاز به منابع مالی دارد و در شرایط افزایش نرخ سوخت راه دیگری به غیر از بالا بردن نرخ کرایه راه وجود ندارد.

این در حالی است که حکومت قرقیزستان برای جلوگیری از قاچاق سوخت از این کشور به تاجیکستان نیروی نظامی اعزام کرده است که به گفته کارشناسان موجب افزایش بیشتر نرخ سوخت در تاجیکستان خواهد شد.

 

بیشتر بخوانید:

کلیدواژه