اسفند ۲۲, ۱۳۹۹ ۱۹:۳۷ Asia/Dushanbe
  • قرار است حکومت تاجیکستان تا آخر ماه مارس در این زمینه تصمیم نهایی خود را  اعلام کند.
    قرار است حکومت تاجیکستان تا آخر ماه مارس در این زمینه تصمیم نهایی خود را اعلام کند.

نماینده مجلس قانون گذاری تاجیکستان قیمت کارت معافیت از خدمت نظام وظیفه را گران و غیرواقعی توصیف کرد.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از سامانه تاج ویک، سید جعفرعثمان زاده گفته است که چند نفر از دانشجویان سال آخر دانشگاهها  در این مورد به وی مراجعه و اعلام کرده اند که تامین 25 هزار سامانی برای دریافت کارت معافیت ازخدمت برایشان امکان پذیرنیست.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر مسوولان برخی دانشگاههای تاجیکستان به دانشجویان خود اعلام کرده‌اند که برای معافیت از سربازی باید 28 هزارسامانی (2500 دلار) به شماره حساب ویژه امانت بانک پرداخت کنند، اما معلوم نیست که این قیمت را چه نهادی تعیین کرده است.

سید جعفرعثمان زاده یاد آور شد: این همه در حالی است که  قراراست حکومت تاجیکستان تا آخر ماه مارس در این زمینه تصمیم نهایی خود را اعلام کند.

این نماینده پارلمان تاجیکستان افزود: همه ساله  65 هزار دانش آموخته مدارس و دانشگاهها  واجد شرایط خدمت نظام وظیفه هستند اما نیاز نیروهای مسلح جذب 15 هزار نفر از این افراد است.

به گفته عثمان زاده  در شرایط اقتصاد بحرانی تنها 5 تا 6 درصد از مردم توان پرداخت این مبلغ و دریافت کارت را معافیت دارند و این در حالی است که با احتساب تمامی واجدان شرایط سالانه باید 50 هزار نفر کارت معافیت دریافت کنند که امکان پذیرنیست.

وی گفت: قیمت کارت معافیت از خدمت نظام وظیفه باید بین 2 تا 4 هزار سامانی باشد و در کشور همسایه ازبکستان  قیمت گذاری مشابهی در این زمینه برقرار است.

 

بیشتر بخوانید:

کلیدواژه