فروردین ۱۰, ۱۴۰۰ ۰۸:۴۷ Asia/Dushanbe
  • کنفرانس ”قلب آسیا - روند استانبول“ امروز سی ام مارس برگزار می‌شود
    کنفرانس ”قلب آسیا - روند استانبول“ امروز سی ام مارس برگزار می‌شود

وزیر امور خارجه ترکیه که برای شرکت در نشست گروه ”قلب آسیا - روند استانبول“ به تاجیکستان سفر کرده است با رئیس پارلمان این کشور دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزیر امور خارجه ترکیه که برای شرکت در نشست گروه ”قلب آسیا - روند استانبول“ به تاجیکستان سفر کرده است در دوشنبه با رئیس پارلمان این کشور دیدار و گفتگو کرد.

مولود چاووش اوغلو با انتشار توئیتی در پیام رسان توئیتر اعلام کرد در دیدار با محمد طاهر ذاکر زاده درباره افزایش دیدار‌های پارلمانی دو کشور بعد از پایان شیوع ویروس کرونا گفتگو کرد. وی افزود دیپلماسی پارلمانی، روابط برادرانه دو کشور را تقویت خواهد کرد.

چاووش اوغلو روز یکشنبه برای شرکت در نهمین کنفرانس وزارتی گروه ”قلب آسیا- روند استانبول“ و دیدار با مقامات تاجیکستان وارد این کشور شد.

وزارت خارجه ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد سفر چاووش اوغلو به تاجیکستان تا سی ام مارس ادامه خواهد داشت و در این سفر با سراج الدین مهرالدین همتای تاجیک و امام علی رحمان رئیس جمهور این کشور دیدار و گفتگو خواهد کرد.

کنفرانس ”قلب آسیا - روند استانبول“ روز سی ام مارس برگزار می‌شود.

گروه ”قلب آسیا - روند استانبول“ سال ۲۰۱۱ به ابتکار ترکیه و افغانستان تاسیس شد و در نشست‌های خود راه‌های برقراری صلح و مبارزه با تعصب علیه عقاید دینی و تبعیض مبتنی بر عقیده و همچنین مبارزه با تروریسم، فقر و دیگر موضوعات را بررسی می‌کند.

بیشتر بخوانید:

 

کلیدواژه