فروردین ۱۷, ۱۴۰۰ ۰۹:۱۹ Asia/Dushanbe
  • گفته می شود که تزریق این واکسن رایگان و داوطلبانه است
    گفته می شود که تزریق این واکسن رایگان و داوطلبانه است

وزارت تندرستی و حفظ اجتماعی اهالی تاجیکستان ازتزریق واکسن آسترازنکا / آکسفورد به 26 هزار و300 کارمند بخش درمان این کشور خبر داد.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از سامانه تاج ویک، تزریق این واکسن از روز 23 مارس آغازشده و باید دو دُز به هر نفر اختصاص یابد که مرحله دوم آن پس از دوماه خواهد بود.

تاجیکستان با کمک مالی بانک جهانی 192 هزار دز از این واکسن را دریافت کرده است که کادر درمانی، معلمان و افراد سالخورده در اولویت تزریق آن قرار دارند.

گفته می شود که تزریق این واکسن رایگان و داوطلبانه است.

 از سوی دیگر عبدالخلیل خلق زاده مدیربیمارستان خصوصی ابن سینا در شهر دوشنبه که 100 دز از واکسن آسترازنکا / آکسفورد را بری تزریق به کارمندان این مرکز در اختیار گرفته است می گوید: با توجه به توقف تزریق این واکسن در کشورهای اروپایی به دلیل مشاهده موردهای جدی لختگی خون پس از تزریق، بهتراست که در تزریق آن شتاب نشود، زیرا هنوزعوارض جانبی این واکسن رفع نشده است.

این درحالی است که مریلین یوزفسان (Мэрилин Йосефсон) سفیر اتحادیه اروپا در دوشنبه می گوید که 624 هزار دز دیگر از واکسن آسترازنکا / آکسفورد  در چارچوب برنامه کواکس، ماه می امسال به تاجیکستان منتقل می شود.

درمجموع قرار است در تاجیکستان یک میلیون و 800 هزارنفر از جمعیت نزدیک به 10 میلیون نفری این کشور واکسن کرونا دریافت کنند.

 

بیشتر بخوانید:

کلیدواژه