فروردین ۲۲, ۱۴۰۰ ۰۹:۲۷ Asia/Dushanbe
  • رحمان: خجند و ناحیه های اسفره، استروشن ، باباجان غفوراف، مستچاه  و ظفرآباد بیشترین بدهی مالیاتی را دارد
    رحمان: خجند و ناحیه های اسفره، استروشن ، باباجان غفوراف، مستچاه و ظفرآباد بیشترین بدهی مالیاتی را دارد

رییس جمهوری تاجیکستان در نتیجه گیری از سفر اخیر خود به ولایت سغد از افزایش بدهی مالیاتی واستفاده نشدن از ظرفیت تولید زغال سنگ در شمال این کشور ابراز نارضایتی کرد.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری تاجیکستان، امامعلی رحمان در دیدار با مقامات شهرها و ناحیه های ولایت سغد  درشهر گلستان، از نتایج  سفر خود به نواحی اسفره، استروشن ، باباجان غفوراف، بوستان و گلستان و نگرانی خود از افزایش بدهی مالیاتی و استفاده نشدن از ظرفیت تولید زغال سنگ در این مناطق سخن گفت.

رحمان تاکید کرد که بر اساس برنامه گرامیداشت سی امین سالگرد استقلال تاجیکستان  در ولایت سغد باید  6 هزار و231 مرکز و تاسیسات ساخته و بازسازی شود که این طرح بیش از 82 درصد اجرایی شده است.

رییس  جمهوری تاجیکستان اضافه کرد:  در ولایت سغد در سال 2020  و سه ماه نخست امسال بدهی مالیاتی  به 78 میلیون  و200 هزارسامانی رسیده که این مشکل در شهرهای خجند و ناحیه های اسفره، استروشن ، باباجان غفوراف، مستچاه  و ظفرآباد بدترین وضعیت را دارد.

رحمان همچنین با اشاره به  بیش از چهار میلیارد تن ذخایر شناسایی شده زغال سنگ در تاجیکستان ادامه داد:  93 درصد این ذخایر در قلمرو ولایت سغد واقع شده و اکنون در این ولایت 5 معدن استخراج زغال سنگ فعال است که  در سال 2020 بیش از یک میلیون و761 هزار تن یا 87 درصد کل این نوع سوخت را تولید وعرضه کرده است.

وی تاکید کرد: این در حالی است که هنوز از این ظرفیت عظیم تولید زغال سنگ استفاده مناسب نشده است و باید برای افزایش استخراج، اشتغالزایی و پرداخت بدهی کارخانه ها و مراکز به  شرکتهای استخراج زغال سنگ برنامه ریزی شود.

 

بیشتر بخوانید:

کلیدواژه