فروردین ۳۰, ۱۴۰۰ ۱۸:۲۸ Asia/Dushanbe
  • وزارت کار و مهاجرت تاجیکستان:  وجود این تعداد تاجیک غیرمجاز در روسیه امکان پذیر نیست
    وزارت کار و مهاجرت تاجیکستان: وجود این تعداد تاجیک غیرمجاز در روسیه امکان پذیر نیست

نماینده وزارت کار و مهاجرت تاجیکستان در مسکو آمار رسمی وزارت کشور (امورداخله) روسیه درباره وجود 247 هزار تاجیکستانی غیرمجاز در این کشور را رد کرده است.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل  ازسامانه روسی ریونووستی، ظاهر میرزایف گفته است که وجود این تعداد تاجیک غیرمجاز در روسیه امکان پذیر نیست و به نظر می رسد این رقم بیش از شمار واقعی این افراد باشد.

وی افزود: موردهای زیادی وجود دارد که اتباع تاجیکستان در روسیه به دلیل گم کردن اسناد و مدارک خویش و دریافت گواهینامه از سفارت به کشورشان برگشته باشند که این روند در سامانه های وزارت کشور روسیه ثبت نمی شود.

نماینده وزارت کار و مهاجرت تاجیکستان در مسکو اظهار کرد: همچنین  این احتمال وجود دارد که آمار 247 هزار تاجیکستانی غیرمجاز حاضر در روسیه مربوط به 10 سال اخیر باشد که بر این اساس تعداد قابل ملاحظه ای از این افراد اکنون  در تاجیکستان بسر می برند.

چند روز پیش الکساندر گاراوای معاون وزیر کشور روسیه در نشست مجمع  بین پارلمانی کشورهای عضو جامعه همسود  گفت که در این کشور نزدیک به یک میلیون تبعه خارجی غیرمجاز زندگی می‌کنند که 247 هزار نفر آنان تاجیکستانی هستند.

وی تاکید کرد که این افراد باید با همکاری مقامات مهاجرت تاجیکستان تا 15 ژوئن اقامت خود در روسیه را رسمی کنند، درغیر این صورت از این کشور اخراج می‌شوند و مرزهای روسیه به روی آنها بسته خواهد شد.

 

بیشتر بخوانید:

کلیدواژه