اردیبهشت ۰۸, ۱۴۰۰ ۱۸:۰۷ Asia/Dushanbe
  • صابرزاده: فرار از سربازی نتیجه تربیت بد خانواده ها و تبلیغ نادرست این موضوع در رسانه هاست
    صابرزاده: فرار از سربازی نتیجه تربیت بد خانواده ها و تبلیغ نادرست این موضوع در رسانه هاست

معاون اول وزیر دفاع تاجیکستان در توجیه عملکرد ارتش این کشور برای مقابله با خشونت در نیروهای مسلح، انگشت اتهام را به سمت رسانه های تاجیکستان نشانه گرفت و آنها را در ترسیم فضای خشونت در دوران خدمت سربازی مقصر دانست.

 به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از سامانه تاپ تی جی، ژنرال امامعلی صابرزاده هنگام ارایه طرح اصلاح قانون نظام وظیفه در مجلس نمایندگان این کشور گفت: وجود خشونت در نیروهای مسلح و فرار جوانان از خدمت سربازی نتیجه تربیت بد جوانان در خانواده ها و تبلیغ نادرست این موضوع در رسانه های خبری است که از ارتش ملی چهره ای زشت و مکانی برای بدرفتاری با سربازان ساخته است.

معاون اول وزیر دفاع تاجیکستان با انتقاد از عملکرد رسانه های خبری تاجیکستان تاکید کرده است که ارتش ملی تاجیکستان در حفظ استقلال و تمامیت ارضی این کشور و دفاع در برابرهر نوع تعرض بیگانه، جان فشانی می کند اما روزنامه نگاران این واقعیت را نادیده می گیرند.

موضوع وجود خشونت در نیروهای مسلح و فرار جوانان از خدمت سربازی  در تاجیکستان را در این جلسه سید جعفرعثمان زاده رییس حزب دموکرات و نماینده پارلمان تاجیکستان مطرح کرد.

مجلس نمایندگان تاجیکستان با اصلاح  قانون نظام وظیفه برای جوانانی که با دریافت احضاریه از معرفی خود به ادارات نظام وظیفه خودداری می کنند، 600 سامانی جریمه تعیین کرده است.

 

بیشتر بخوانید:

کلیدواژه