اردیبهشت ۲۷, ۱۴۰۰ ۱۸:۱۹ Asia/Dushanbe
  • قانون تنظیم جشن و مراسم در سال 2007 در تاجیکستان تصویب و تاکنون بارها اصلاح شده است
    قانون تنظیم جشن و مراسم در سال 2007 در تاجیکستان تصویب و تاکنون بارها اصلاح شده است

مجلس نمایندگان تاجیکستان طرح اصلاح قانون جشن و مراسم را در این کشور تصویب کرد.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از سامانه خاور، با اصلاح بندهایی از قانون تنظیم جشن و مراسم در تاجیکستان زمینه اعمال محدودیت بیشتر در برگزاری جشن و مراسم در این کشور در شرایط اضطراری و حوادث طبیعی فراهم  شد.

سمن گل تغای زاده رییس کمیته مجلس نمایندگان در امور اجتماعی و خانواده گفته است که هدف از این اقدام دادن اختیارات فوق العاده به حکومت برای اعمال محدودیتهای بیشتر در زمینه برگزاری جشن و مراسم در شرایط اضطراری و حوادث طبیعی است.

وی افزود: بر این اساس مقامات مسوول نظارت بر اجرای قانون تنظیم جشن و مراسم در تاجیکستان اکنون از اختیارات لازم برای افزایش محدودیت در برگزاری مراسم برخوردارند.

قانون تنظیم جشن و مراسم در سال 2007 در تاجیکستان تصویب و از آن زمان تاکنون بارها اصلاح شده است.

 با اصلاح این قانون در سال 2017 افراد متخلف از جمله کارمندان دولت 25 هزار سامانی جریمه می ‌شدند، اما این جریمه برای روحانیان مسلمان و فعالان بخش خصوصی 35 هزار سامانی بود.

 همچنین در صورت تکرار موارد نقض قانون تنظیم جشن و مراسم این افراد به ترتیب به پرداخت 40 تا 50 هزارسامانی جریمه محکوم می شدند.

درحالی که دراوایل ماه آوریل امسال با اصلاح این قانون برای هر یک از این گروهها 10 هزار سامانی جریمه اضافه تعیین شد.

همه ساله در تاجیکستان هزاران نفر به اتهام نقض قانون تنظیم جشن و مراسم در دادگاههای این کشور به پرداخت جریمه مالی محکوم می شوند.

 

بیشتر بخوانید :

 

کلیدواژه