خرداد ۰۳, ۱۴۰۰ ۱۰:۲۲ Asia/Dushanbe
  • تاجیکهای ناحیه اسفره مدعی شدند قرقیزستان برای یک درگیری دیگر آماده می شود
    تاجیکهای ناحیه اسفره مدعی شدند قرقیزستان برای یک درگیری دیگر آماده می شود

ساکنان سه فرمانداری ناحیه اسفره مدعی شده اند که نظامیان قرقیز شبانه با انتقال نیرو و تجهیزات و ساخت سنگرها و تأسیسات مختلف خود را برای یک درگیری دیگر با تاجیکستان آماده می کنند.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از سامانه اسپوتنیک، ساکنان فرمانداری‌های چارکوه، شهرک و سرخ ناحیه اسفره در مرز با ناحیه باتکند قرقیزستان از تحرکات شبانه نظامیان قرقیز برای انتقال نیرو و تجهیزات جنگی و ساخت تاسیسات مختلف خبر داده عکس های از این اقدامات منتشر کرده اند.

آنان با ابراز نگرانی از یک درگیری جدید در مرز تاجیکستان و قرقیزستان از حکومت دوشنبه درخواست کرده اند که به این موضوع رسیدگی کند.

بر اساس این گزارش، علامت دیگر آماده شدن نظامیان قرقیز به درگیری دوباره در مرز مشترک ولایت‌های سغد و باتکند این است ساکنان روستاهای از مناقشه مرزی روزهای 28 و 29 آوریل گذشته آسیب دیده ناحیه باتکند به خانه‌های خویش برنگشته وهیچ اقدامی برای بازسازی این خانه ها انجام نمی دهند.

اما بهاءالدین بهادرزاده رییس ناحیه اسفره که خود دردرگیری مرزی ماه آوریل زخمی شده بود می گوید که تحرکات طرف قرقیزستان تحت نظارت مقامات تاجیکستان است و تلاش می شود که اختلافات مرزی با کشور همسایه از طریق مذاکرات سیاسی حل و فصل گردد.

 

بیشتر بخوانید:

کلیدواژه