خرداد ۰۳, ۱۴۰۰ ۱۱:۴۷ Asia/Dushanbe
  • در سیلاب روز 8 می 2021 در تاجیکستان 9 نفر جان باختند و دهها خانه ویران شد
    در سیلاب روز 8 می 2021 در تاجیکستان 9 نفر جان باختند و دهها خانه ویران شد

سخنگوی مجلس نمایندگان تاجیکستان از ساخت دو خانه در شهر کولاب برای افراد از سیل اخیر آسیب دیده از حساب حقوق 5 روزه اعضای پارلمان خبر داد.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از سامانه آسیا پلوس، محمد عطا سلطان‌اف گفته است که اعضای مجلس نمایندگان تاجیکستان حقوق 5 روزه خود را برای ساخت دو خانه به آسیب دیدگان از سیل خرابی آور اخیر در شهر کولاب اختصاص داده اند.

سلطان اف از بیان رقم دقیق این مبلغ خودداری کرد و گفت که این منابع مالی برای ساخت دو خانه جدید کافی می باشد.

در پی بارش باران های سیل آسا در ولایت ختلان و ناحیه های مرکزی تاجیکستان در روزهای 8 تا 11 می امسال 9 نفر جان خود را از دست دادند و خانه های بسیاری ویران شد که ساکنان آنها به مناطق امن کوچ داده شدند.

 

در حال حاضر ستاد ویژه کشوری مشغول کمک رسانی به این افراد، انتقال مصالح ساختمانی و ساخت خانه های جدید در ناحیه های عبدالرحمان جامی وخش و شهر کولاب ولایت ختلان می باشد.

کمیته حالت‌های فوق العاده تاجیکستان از تخریب 20 خانه در روستای افتخار ناحیه عبدالرحمان جامی در ولایت ختلان بر اثر باران سیل آسا و رانش زمین در روز 8 می خبر داده بود.

گفته می شود که 167 نفر از ساکنان این خانه ها به محل امن کوچانده در چادر اسکان موقت داده شده‌ اند و غذای گرم آنها نیز تامین می‌شود.

 

بیشتر بخوانید:

کلیدواژه