خرداد ۱۳, ۱۴۰۰ ۱۸:۳۵ Asia/Dushanbe
  • رمضان رحیم زاده : گسترش روابط تاجیکستان با ایران را دنبال می‌کنیم
    رمضان رحیم زاده : گسترش روابط تاجیکستان با ایران را دنبال می‌کنیم

وزیر کشور تاجیکستان گفت: به دنبال گسترش هرچه بیشتر روابط خود با کشور ایران هستیم و این روابط در آینده بهتر نیز می‌شود.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از تسنیم، رمضان رحیم‌زاده در جریان سفر به شیراز در بازدید از مجموعه جهانی تخت جمشید اظهار داشت: به دنبال گسترش هرچه بیشتر روابط خود با کشور ایران هستیم و این روابط در آینده بهتر نیز می‌شود.

وی گفت: مردم دو کشور به هم نزدیک هستند و رفت و آمد برقرار است و همکاری‌هایی که در ساختار‌های گوناگون هر دو دولت و کشور ایجاد شده، این روابط را نزدیک‌تر و گسترده‌تر کرده است.

وزیر کشور تاجیکستان با اشاره به سفر همتای ایرانی خود به کشور تاجیکستان (اسفند 99) افزود: در آن سفر در خصوص توسعه مناسبات دو کشور ایران و تاجیکستان بحث و تبادل نظر شد و این مهم مورد بررسی قرار گرفت.

رحیم‌زاده افزود: فکر می‌کنیم که هرچه محدودیت‌ها کمتر و مسیر ارتباط مردم دو کشور هموارتر شود، در مجموع روابط دو کشور نیز گسترده‌تر می‌شود.

عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس نیز موضوع زبان، فرهنگ و تمدن را از نقاط مشترک و برجسته دو کشور دانست و گفت: وجود چنین مشترکاتی، این امکان را فراهم کرده است که در زمینه فرهنگی و اقتصادی، گسترش روابط را دنبال کنیم.

وی افزود: مجموعه کشور‌های فارسی زبان از یک تمدن مشترک برخوردار هستند و احساس غربت و بیگانگی با هم ندارند.

رحیمی ادامه داد: این منجر می‌شود که بتوانیم در زمینه فعالیت‌های فرهنگی و اقتصادی مانند توریسم، توریسم درمانی، کشاورزی و صنایع معدنی ارتباط خوبی داشته باشیم.

بیشتر بخوانید :

کلیدواژه