تیر ۰۴, ۱۴۰۰ ۱۸:۱۳ Asia/Dushanbe
  • توضیح کمیته دولتی امور دین تاجیکستان درباره واکسن کرونا
    توضیح کمیته دولتی امور دین تاجیکستان درباره واکسن کرونا

سخنگوی کمیته دولتی امور دین و تنظیم جشن و مراسم تاجیکستان ،شایعات درباره ممنوعیت ورود افرادی را که واکسن کرونا تزریق نکرده اند به مساجد این کشور تکذیب کرد.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از سامانه اسپوتنیک، افشین مقیم گفته است که انتشار شایعات درباره ممنوع بودن افرادی که واکسن کرونا تزریق نکرده اند، به مساجد تاجیکستان بی اساس می باشد.

وی تاکید کرده است که امامان مساجد تنها از نمازگزاران درخواست می کنند که داوطلبانه واکسن کرونا تزریق کنند و می توانند این کاررا در نزدیک ترین مراکز درمانی به این اماکن عبادی انجام دهند.

طی روزهای اخیر در برخی از رسانه های خبری داخلی تاجیکستان این مطلب منتشرشده است که از ورود افرادی که واکسن کرونا تزریق نکرده اند، به مساجد این کشور جلوگیری می شود،اما سخنگوی کمیته دولتی امور دین و تنظیم جشن و مراسم تاجیکستان می گوید که چنین تصمیمی درستاد مقابله با ویروس کرونای این کشور گرفته نشده است و به نمازگزاران توصیه می شود که واکسن کرونا تزریق کنند که برای حفظ سلامتی آنان مهم می باشد.

از سوی دیگر در پی شیوع  دوباره  ویروس کرونا در تاجیکستان، وزارت تندرستی و حفظ اجتماعی اهالی این کشوراعلام کرد که به منظور جلوگیری از گسترش بیماری کووید 19 ، از روز 24 ژوئن سال جاری تزریق واکسن کرونا به افراد بالای 18 سال در شهردوشنبه آغاز شده است.

بیشتر بخوانید :

کلیدواژه