تیر ۳۰, ۱۴۰۰ ۱۸:۴۲ Asia/Dushanbe
  • تانک های ارتش روسیه برای محافظت از مرزهای تاجیکستان در برابر تحرکات احتمالی تروریست ها در مرز با افغانستان مستقر می شوند
    تانک های ارتش روسیه برای محافظت از مرزهای تاجیکستان در برابر تحرکات احتمالی تروریست ها در مرز با افغانستان مستقر می شوند

تانکهای تی 72 پایگاه 201 ارتش روسیه مستقر در تاجیکستان با پیمودن 200 کیلومتر از اطراف دوشنبه در رزمایشگاه "حرب میدان"، در نزدیکی مرز افغانستان مستقر شدند.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از سامانه اسپوتنیک، فرماندهی حوزه نظامی مرکزی روسیه که پایگاه 201 تابع این نهاد می باشد اعلام کرد که این تجهیزات در نزدیکی مرز تاجیکستان و افغانستان مستقر شده و آماده مقابله با هر نوع تحرکات گروه‌های تروریستی می باشد.

ضمن انتقال تانک های پایگاه 201 ارتش روسیه به مرز افغانستان راه‌های مقابله با حملات احتمالی نیروی هوایی دشمن فرضی، آزادسازی مناطق اشغال شده و نابودی استحکامات گروه‌های تروریستی تمرین شد.

بر اساس توافق روسیه، تاجیکستان و ازبکستان طی روزهای 5 تا 10 اگوست 2021 رزمایش مشترک نظامی این سه کشور در ولایت ختلان و در نزدیکی مرز افغانستان برگزار می گردد.

روز گذشته ایگور لیاکین فرال‌اف سفیر روسیه در دوشنبه از آمادگی پایگاه نظامی 201 ارتش کشورش مستقر در تاجیکستان برای مقابله با هر نوع تجاوز احتمالی گروه های تروریستی از داخل افغانستان خبر داد.

 

بیشتر بخوانید:

کلیدواژه