بهمن ۱۲, ۱۴۰۰ ۱۱:۰۹ Asia/Dushanbe
  • ساختمان های مرتفع سرعت ارتباط ایتنرنتی در تاجیکستان را کند می کنند
    ساختمان های مرتفع سرعت ارتباط ایتنرنتی در تاجیکستان را کند می کنند

مسوولان خدمات دولتی مخابرات و ارتباطات تاجیکستان یکی از دلیلهای کند بودن سرعت اینترنت دراین کشور را وجود ساختمانهای مرتفع عنوان کرده اند که موجب اخلال در فعالیت شرکتهای خدمات اینترنتی می شود.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از سامانه تاج ویک، این مطلب در نشست خبری مسوولان این خدمات در دوشنبه عنوان شد و آنان تایید کردند که از تمامی مناطق تاجیکستان شکایاتی درباره کند بودن سرعت اینترنت دریافت می شود.

به گفته آنان سرعت اینترنت تلفن همراه نیز درتاجیکستان ضعیف است که به عواملی همچون کمبود برق، نبود ژنراتورهای تولید برق و ناکافی بودن تجهیزات برمی گردد.

مسوولان خدمات دولتی مخابرات و ارتباطات تاجیکستان مدعی اند که در این اواخر برای افزایش سرعت اینترنت تلاش کرده اند و اکنون این شاخص به 70 گیگابایت درثانیه رسیده است.

اما کارشناسان شرکت بین المللی Speedtest گزارش سرعت اینترنت درجهان را منتشر کردند که نشان می دهد دراین رده بندی، درسال 2021 تاجیکستان از نگاه سرعت اینترنت درمقام 135 جهانی درمیان 138 کشور قرارگرفته است که در مقایسه با سال 2020 وضعیت بد تری دارد، زیرا در تاجیکستان سرعت اینترنت 7 و پنج دهم مگابات در ثانیه می باشد که یکی از پایین ترین شاخصها به حساب می آید.

بیشتر بخوانید : 

کلیدواژه