بهمن ۱۲, ۱۴۰۰ ۲۱:۱۷ Asia/Dushanbe
  • خدمات ضد انحصاری تاجیکستان نمی تواند از افزایش قیمت بلیط هواپیما جلوگیری کند
    خدمات ضد انحصاری تاجیکستان نمی تواند از افزایش قیمت بلیط هواپیما جلوگیری کند

کارمند ارشد خدمات دولتی ضد انحصاری تاجیکستان اعلام کرد که این نهاد نمی تواند جلوی افرایش قیمت بلیط هواپیما در این کشور را بگیرد.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل ازسامانه تاج ویک، حبیب عبدالله زاده در نشست خبری در دوشنبه گفت که تعیین قیمت بلیط هواپیما در اکثر کشورها از جمله تاجیکستان آزاد می باشد و خدمات ضد انحصاری نمی تواند مانع بالا روی نرخ بلیط شود.

این کارمند ارشد خدمات دولتی ضد انحصاری تاجیکستان تاکید کرده است که قیمت بلیط هواپیما میان تاجیکستان و روسیه براساس توافق شرکتهای هواپیمای دو کشور تعیین می شود و خدمات دولتی ضد انحصاری دراین روند نمی تواند مداخله کند.

این درحالی است که  در نشست18 ژانویه  مقامات سازمان هواپیمای کشوری تاجیکستان با نمایندگان 4 شرکت هواپیمایی روسیه و شرکت سامان ایر تاجیکستان تاکید شده بود باید برای کاهش بلیط هواپیما اقدام کنند  ودر پروازهای رفت و برگشت این قیمت نباید از500 دلار بیشترشود.

اما بررسی ها نشان می دهد که قیمت بلیط برای هر مسافراز شهرهای دوشنبه، خجند، کولاب و باختر برای پرواز یک طرفه به روسیه بین 6 هزارتا 7 هزار و 500  سامانی تعیین شده  که این قیمت در ازبکستان 3 هزارو700 سامانی است. از این روبیشترمسافران تاجیک که قصد سفربه روسیه دارند، ترجیح می دهند که از شهرهای ازبکستان پرواز کنند.

به گفته مسافران اگردردسامبر2021  قیمت بلیط هواپیما برای هر مسافر در مسیر تاجیکستان به روسیه 2 هزارو400 سامانی بود، اکنون این میزان به 7 هزارو 500  سامانی رسیده است.

کلیدواژه