بهمن ۲۵, ۱۴۰۰ ۱۳:۲۹ Asia/Dushanbe
  • برگزاری هفته فرهنگی تاجیکستان در ایران

سفیر تاجیکستان در ایران با تاکید بر اینکه تاجیکستان مهمترین شخصیت‌های فرهنگی و هنری خود را به جمهوری اسلامی ایران اعزام می‌کند، پیشنهاد برگزاری هفته فرهنگی تاجیکستان در ایران را مطرح کرد.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، " نظام‌الدین زاهدی  "و ۲ گروه هنری نمایش‌های فردوسی و لعل بدخشان از تاجیکستان که برای شرکت در چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به ایران  سفر کرده بودند، ضمن حضور در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با  "محمدمهدی ایمانی‌پور "رئیس  این سازمان دیدار و گفت‌وگو کردند.

زاهدی دراین دیدار گفت :با اقدامات مشترک ۲ کشور، ظرفیت‌های موجود جهت توسعه روابط تاجیکستان و ایران در همه حوزه‌های مورد اهتمام در آینده نیز مورد استفاده ثمربخش قرار خواهد گرفت.

  • ایمانی‌پور نیز در این دیدار گفت: روابط جمهوری اسلامی ایران و تاجیکستان دیرینه است و تعاملات فرهنگی همواره برای ایران  اهمیت بسیاری دارد.
  • رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، ابراز امیدواری کرد که تبادل هیأت‌های فرهنگی و هنری بین جمهوری اسلامی ایران و تاجیکستان تداوم یابد تا از طریق آن، روابط بسیار خوبی رقم بخورد.

کلیدواژه