اسفند ۱۹, ۱۴۰۰ ۱۸:۰۰ Asia/Dushanbe
  • دیدار رئیس اتاق بازرگانی تاجیکستان و نماینده بانک جهانی
    دیدار رئیس اتاق بازرگانی تاجیکستان و نماینده بانک جهانی

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع تاجیکستان و نماینده دائمی بانک جهانی در این کشور در مورد گسترش و تقویت بخش خصوصی گفت و گو کردند.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان، بانک جهانی همواره وضعیت و عملکرد بخش خصوصی در تاجیکستان را زیر نظرداشته است. این نهاد بین المللی 4 فوریه پارسال در گزارشی مالیات را مهم‌ترین مشکل بخش خصوصی در تاجیکستان عنوان کرد.

بانک جهانی در سال 2020 تاجیکستان را از نظر دریافت مالیات در جایگاه 139 جهان  قرارداد. این بدان معنی است که تاجیکستان در قیاس با اکثر قریب به اتفاق کشورهای جهان، برای فعالیت های اقتصادی مالیات سنگینی دریافت می کنند.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از  خبرگزاری فارس، جمشید جمعه خانزاده رئیس اتاق بازرگانی و صنایع تاجیکستان و اوزان سویملی نماینده دائم بانک جهانی در تاجیکستان و ترکمنستان راه های حمایت از بخش خصوصی و جلب سرمایه گذاران خارجی به این کشور  را بررسی کردند.

سومیلی از تلاش اتاق بازرگانی و صنایع تاجیکستان برای حمایت از بخش خصوصی ابراز خرسندی کرد و گفت: "توسعه بخش خصوصی در همه کشورهای پیشرفته در اولویت قرار دارد و دوشنبه نیز برای این حوزه اهمیت جدی قائل است."

در پایان طرفین به همکاری بیشتر با هدف توسعه بخش خصوصی در تاجیکستان ابراز تمایل کردند.

کلیدواژه