اسفند ۲۲, ۱۴۰۰ ۱۷:۲۵ Asia/Dushanbe
  • بازدید هیئت نظامی تاجیکستان از دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش ایران
    بازدید هیئت نظامی تاجیکستان از دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش ایران

هیئت عالی رتبه نظامی تاجیکستان از دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، هیات عالی رتبه نظامی تاجیکستان به سرپرستی ژنرال عبدالعلیم رسول‌زاده، معاون رئیس ستاد کل نیروی مسلح این کشور صبح امروز(یکشنبه) از دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران بازدید کردند.

این بازدید به منظور ارتقای همکاری‌های آموزشی بین ارتش‌های دو کشور و ارزیابی کیفیت آموزش‌های دوره‌های مختلف طولی و عرضی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران انجام شد.

امیر سرتیپ حسین ولیوند، فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش در این دیدار رابطه ایران و تاجیکستان را بسیار مستحکم دانست و گفت: رابطه دو کشور یک ارتباط ویژه و پیوند میان کشور ایران و تاجیکستان بر مبنای اشتراکات فرهنگی و اجتماعی است و این پیوند هیچگاه گسسته نخواهد شد.

امیر ولیوند گفت: دافوس ارتش از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های ایران است که دانشجویان نظامی رده‌های میانی به بالا، همه ساله جهت طی دوره‌های علمی و عملی در آن حضور پیدا می‌کنند و ما علاقه داریم در زمینه تبادل دانشجویان نظامی با تاجیکستان ارتباط حسنه‌ای داشته باشیم.

ژنرال عبدالعلیم رسول‌زاده سرپرست گروه اعزامی و معاون رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تاجیکستان نیز در این دیدار گفت: ما جمهوری اسلامی ایران را دوست و برادر خود می‌دانیم و در این کشور احساس غریبی نداریم. در زمینه تبادل دانشجو برنامه‌هایی پیش‌بینی شده است که امیدواریم هرچه زودتر اجرا شود.

اعضای هیئت نظامی تاجیکستان در ادامه از کلاس‌ها، روند آموزشی دانشجویان و سایر اماکن دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش بازدید کردند.

کلیدواژه