فروردین ۱۸, ۱۴۰۱ ۱۱:۴۱ Asia/Dushanbe
  •  آمادگی تاجیکستان برای همکاری با شرکت‌های ایرانی به ویژه در بخش گردشگری سلامت

دبیر اول سفارت تاجیکستان در ایران از آمادگی کشورش برای همکاری با شرکت‌های ایرانی به ویژه در بخش گردشگری سلامت خبر داد.

به گزارش رادیوتاجیکی صدای خراسان«معروف جان عبدالرحمان‌اف»در نشست هم‌اندیشی و تبادل نظر میان کمیسیون گردشگری اتاق ایران و سفارت آن کشور در تهران  با اشاره به پیشینه روابط حسنه دو کشور و علایق و ارتباطات عمیق دو ملت، بر گسترش همکاریهای دو کشور در تمامی حوزه‌های اقتصادی، تجاری و گردشگری  گفت: افزایش تعاملات و ارتباطات، توسعه تجارت را نیز به همراه خواهد داشت.

  • عبدالرحمان‌اف با بیان اینکه دو کشور ایران و تاجیکستان، تاکنون  حدود ۱۸۰ سند همکاری امضا کرده‌اند، گفت: آنچه نیاز است پیگیری جدی‌تر جهت اجرایی سازی برنامه‌ها و پروژه‌ها است.
  • دبیر اول سفارت تاجیکستان در ایران تصریح کرد: در سال ۲۰۲۰ حجم تجارت دو کشور ۵۷ میلیون دلار بود و این رقم در سال ۲۰۲۱ در پی تلاش‌های صورت گرفته به ۱۲۱ میلیون دلار افزایش یافت.
  • دبیر اول سفارت تاجیکستان در ایران افزود: در کشور تاجیکستان زمینه مساعدی برای سرمایه‌گذاری و همکاری شرکت‌های ایرانی در زمینه‌های مختلف از جمله دارویی، گردشگری، مصالح ساختمانی و دیگر صنایع وجود دارد و با توجه به امکانات تاجیکستان برای حمل ریلی و همکاری با کشورهای همسایه زمینه مساعد برای صادرات به کشورهای منطقه نیز فراهم است. 

 

کلیدواژه