اردیبهشت ۱۵, ۱۴۰۱ ۱۹:۳۳ Asia/Dushanbe
  • زمان افتتاح مدارس روسی زبان در تاجیکستان اعلام شد
    زمان افتتاح مدارس روسی زبان در تاجیکستان اعلام شد

وزیر امورخارجه روسیه اعلام کرد که 5 مدرسه روسی زبان که با سرمایه گذاری این کشور در تاجیکستان در دست ساخت می باشد، اول ماه سپتامبر سال جاری افتتاح می شود.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل ازسامانه اسپوتنیک، سرگی لاوروف  درمصاحبه با نشریه "روزنامه روسیه" (Российская газета  ) به مناسبت 30 سالگرد برقراری روبط دیپلماتیک میان روسیه و کشورهای آسیای مرکزی گفت که این 5 مدرسه همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید در تاجیکستان در ماه سپتامبر سال جاری افتتاح خواهد شد.

وی تاکید کرد که همه ساله نزدیک به 160 هزارنفر از داوطلبان ازکشورهای آسیای مرکزی وارد دانشگاههای روسیه می شوند که 60 هزار نفرآنان از حساب بودجه حکومت بورسیه هستند. حکومت روسیه برای ساخت این مدارس در تاجیکستان 30 میلیون دلار اختصاص داد.

این مدارس در شهرهای دوشنبه، خجند، باختر کولاب و تورسون زاده در حال ساخت می باشند که اول ماه سپتامبر امسال آغاز سال تحصلی جدید در تاجیکستان افتتاح خواهند شد.

حقوق ماهیانه معلمان در مدارس روسی زبان در تاجیکستان 70 هزار روبل روسی مقررشده است که شاخص مطلوبی به حساب می آیداین معلمان بابد در5 مدرسه روسی زبان درتاجیکستان هریک به ظرفیت هزارو 200 دانش آموز فعالیت کنند.

وزیرامورخارجه روسیه اعلام کرد که 5 مدرسه روسی زبان که با سرمایه گزاری این کشوردرتاجیکستان در دست ساخت می باشد، اول ماه سپتامبرسال جاری افتتاح خواهد شد.

کلیدواژه