تیر ۰۵, ۱۴۰۱ ۱۶:۴۸ Asia/Dushanbe
  • افزایش رشد تجارت ایران با تاجیکستان
    افزایش رشد تجارت ایران با تاجیکستان

رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: در سفری که به تاجیکستان داشتیم ، رشد تجارت ما با این کشور افزایش داشته است.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان،«سید ابراهیم رئیسی» در ششمین گفت و گوی تلویزیونی خود با مردم پس از ریاست بر قوه مجریه ایران  درباره تعامل ایران با همسایگان گفت: سیاست تعامل با همسایگان اولویت ماست؛با ۱۸ کشور قرارداد داریم که ۲/۵ میلیارد دلار خدمات فنی و مهندسی به آنها صادر کنیم.

رئیس جمهوری اسلامی ایران  گفت: ایران میز مذاکرات لغو تحریم ها را ترک نمی کند.

وی درباره سفر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران با بیان اینکه ایران قصد تعطیلی مذاکره را ندارد اما ازمواضع خود عقب نشینی نمی کند، گفت: سیاست ما رفع تحریم هاست و این تحریم ها سریعتر باید رفع شود، زیرا ظالمانه است.

 

  • رئیس جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه طرف مقابل باید به تعهدات خود بازگردد افزود: علاوه بر مسیر مذاکرات،مسیر خنثی سازی تحریم ها را نیز دنبال می کنیم
  • رئیسی قطعنامه علیه ایران در شورای حکام و در جریان مذاکرات لغو تحریم ها را اقدامی نادرست خواند و گفت: آژانس بین المللی انرژی اتمی پانزده بار تایید کرده بود که انحرافی در فعالیت هسته ای ایران وجود ندارد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران درباره درآمدهای نفتی دولت ایران نیز گفت: در حال حاضر وضعیت فروش نفت مناسب است و برای بازگرداندن ارز حاصل از صادرات نفتی و غیر نفتی تلاش می کنیم.

رئیسی گفت: باب سرمایه گذاری در کشور باز است و از ۵ تا۲۰ میلیارد دلار برای سرمایه گذاری تفاهم شده است

کلیدواژه