تیر ۱۲, ۱۴۰۱ ۱۸:۰۶ Asia/Dushanbe
  • صعود تیم خجند تاجیکستان در جام کنفدراسیون فوتبال آسیا
    صعود تیم خجند تاجیکستان در جام کنفدراسیون فوتبال آسیا

هفته سوم دور گروهی نوزدهمین دوره فوتبال جام کنفدراسیون آسیا ۲۰۲۲ به پایان رسید.

به گزارش  خبرگزاری صدا وسیما، در این دوره از مسابقات که سطح دو فوتبال باشگاهی قاره محسوب می‌شود، ۴۷ تیم شرکت کرده اند که از دور مقدماتی و پلی آف رقابت خود را آغاز خواهند کرد. تیم‌های حاضر در دور گروهی به ۱۰ گروه ۴ تیمی بر اساس منطقه خود تقسیم بندی شدند که از هر گروه تیم‌های اول و تیم‌های دوم برتر منطقه صعود می‌کنند.

در منطقه آسیای میانه (یعنی گروههای 5 و  6 رقابتها)، تیم برتر هر گروه به فینال منطقه‌ای و برنده آن به نیمه نهایی بین منطقه‌ای صعود کردند.

در گروه پنج این رقابتها سوغدیانا ازبکستان ۳ - ۱ آلتین اسیر ترکمنستان را شکست داد. زسکا پامیر دوشنبه تاجیکستان و  نفتچی قرقیزستان 0-0 مساوی شدند.  تیم سوغدیانا ازبکستان با ۹ امتیاز در صدر قرار گرفت و صعود کرد. تیم‌های آلتین اسیر ترکمنستان با ۴، زسکا پامیر دوشنبه تاجیکستان با ۲ و نفتچی قرقیزستان با یک امتیاز دوم تا چهارم شدند و از دور رقابت‌ها کنار رفتند.

اما در گروه شش رقابتها نماینده دیگر تاجیکستان توانست از گروهش صعود کند. تیم خجند تاجیکستان در آخرین دیدار گروه خود با  دینامو دوردوی قرقیزستان ۰ - ۰  مساوی کرد اما از گروهش به مرحله بعدی رقابتها  صعود کرد.  

تیم کپه داغ ترکمنستان استراحت کرد. در این گروه  تیم خجند تاجیکستان با ۴ امتیاز در صدر قرار دارد و صعود کرد و تیم‌های کپه داغ ترکمنستان با ۳ و دینامو دوردوی قرقیزستان با یک امتیاز در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند و حذف شدند.

کلیدواژه