آبان ۰۴, ۱۴۰۱ ۱۹:۱۴ Asia/Dushanbe
  • تاکید رحمان بر اتحاد تلاش های جامعه جهانی در مساله آب
    تاکید رحمان بر اتحاد تلاش های جامعه جهانی در مساله آب

امامعلی رحمان، رئیس جمهور جمهوری تاجیکستان روز 3شنبه در مراسم افتتاحیه نشست رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در زمینه آمادگی برای کنفرانس آب سازمان ملل در سال 2023 گفت: آب قدرت زیادی دارد و باید از آن به درستی و عاقلانه استفاده کنیم

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از خاور؛ امامعلی رحمان، رئیس جمهور جمهوری تاجیکستان گفتن: آب می تواند طرف های مختلف از مناطق بالاآب و پایین آب، کوه ها و دره ها، کشورهای توسعه یافته، کشورهای در حال توسعه، کشورهای کمتر توسعه یافته را گرد هم آورد و همکاری کشورهای ما قطعا نمونه بارز این مساله است.

رئیس جمهور تاجیکستان اظهار داشت که دهه اقدام بین المللی “آب برای توسعه پایدار” برای سال های 2028-2018 که به ابتکار تاجیکستان اعلام شده است، زمینه خوبی برای اتحاد تلاش های جامعه جهانی ایجاد کرده است.

امامعلی رحمان، تاکید کرد که جمهوری تاجیکستان و پادشاهی هلند به‌عنوان روسای مشترک کنفرانس، همراه با نهاد سازمان ملل متحد در امور اقتصادی، اجتماعی تلاش می کنند تا این کنفرانس برای جهانیان “لحظه‌ تحولات کلی در زمینه آب” گردد.

این در حالی است که مجمع عمومی سازمان ملل متحد در تاریخ 20 دسامبر سال 2018 قطعنامه “بررسی میان‌مدت جامع اجرای دهه اقدام بین‌المللی “آب برای توسعه پایدار” 2018-2028 را تصویب کرد. در این قطعنامه آمده است که کنفرانس بررسی میان‌مدت جامع اجرای اهداف دهه اقدام بین‌المللی از 22 الی 24 مارس سال 2023 در نیویورک به ریاست جمهوری تاجیکستان و پادشاهی هلند برگزار می‌شود.

کلیدواژه