آبان ۲۵, ۱۴۰۱ ۱۸:۵۳ Asia/Dushanbe
  • جشن سی امین سال برگزاری جلسه شانزدهم شورای عالی جمهوری تاجیکستان
    جشن سی امین سال برگزاری جلسه شانزدهم شورای عالی جمهوری تاجیکستان

مردم تاجیکستان روز  4شنبه روز رئیس جمهور و سی امین سالگرد اجلاس شانزدهم جمهوری تاجیکستان را جشن گرفتند.

در پایان قرن بیستم، جمهوری های اتحاد جماهیر شوروی سابق با تغییرات سیاسی مواجه شدند که در نتیجه آن دولت قدرتمند فروپاشید و کشورهای سوسیالیستی مستقل شدند و استقلال خود را اعلام کردند.

تاجیکستان به همراه سایر جمهوری های سابق شوروی در 9 سپتامبر سال 1991 استقلال خود را اعلام کرد و به عنوان یک کشور متحد به رسمیت شناخته شد. در برخی از کشورهای اتحاد جماهیر شوروی سابق، این انتقال به راحتی و بدون هیچ گونه درگیری و به روش مذاکره انجام شد. اما جمهوری تاجیکستان نتوانست راهی برای گفت و گوی سیاسی پیدا کند و با درگیری های شدید سیاسی مواجه شد. این درگیری باعث جنگ داخلی در این کشور شد و ویرانی های زیادی به بار آورد.

شانزدهمین اجلاس شورای عالی جمهوری تاجیکستان در زمان جنگ در تاجیکستان کار خود را آغاز کرد و از 16 نوامبر تا 2 دسامبر سال 1992 ادامه یافت.

 

انتخاب رئیس شورای عالی جمهوری تاجیکستان از رویدادهای مهم اجلاس شانزدهم تلقی شد. در 19 نوامبر سال 1992 این موضوع مورد بحث قرار گرفت و امامعلی شریفوویچ رحمانف، رئیس سابق استان کولاب برای سمت ریاست شورای عالی معرفی شد. از مجموع 222 نماینده شورای عالی جمهوری تاجیکستان، 197 نماینده در جلسه شانزدهم شرکت کردند. از این تعداد 186 نماینده شورای عالی به نامزد مذکور رأی مثبت دادند و امامعلی شریفوویچ رحمان اف را به عنوان رئیس شورای عالی انتخاب کردند.

 

کلیدواژه