فروردین ۰۴, ۱۴۰۲ ۱۶:۳۵ Asia/Dushanbe
  • اعتراف مرکز تحقیقات کنگره آمریکا به شکست تمامی گزینه‌ها مقابل ایران
    اعتراف مرکز تحقیقات کنگره آمریکا به شکست تمامی گزینه‌ها مقابل ایران

مرکز تحقیقات کنگره آمریکا در جدیدترین گزارش خود به شکست تمامی راهکارهای دولت‌های متعدد آمریکا اعم از «تحریم‌های جامع، اقدامات محدود نظامی و تعامل دیپلماتیک» در مهار ایران اعتراف کرده است.

به گزارش  رادیو تاجیکی صدای خراسان، مرکز تحقیقات کنگره آمریکا در جدیدترین گزارش خود که برای نهاد قانونگذار این کشور ارسال شده به شکست تمامی راهکارهای دولت‌های متعدد ایالات متحده مقابل ایران اعتراف کرده است. 

مرکز پژوهش‌های کنگره آمریکا در این گزارش می‌نویسد: «کنگره نقشی کلیدی در شکل دادن به سیاست‌های آمریکا در قبال ایران بازی کرده و زمینه تحریم‌های گسترده، تأمین کمک و مجوز فروش سلاح به شرکای مورد تهدید ایران، تلاش برای اثرگذاری بر مذاکرات مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران و قانونگذاری در خصوص بررسی توافقات مرتبط را فراهم کرده است.»

در بخش دیگری از این گزارش اذعان شده که سیاست‌های مختلف آمریکا در قبال ایران موفقیتی در جلوگیری از نفوذ ایران و توانایی این کشور برای به چالش کشیدن منافع آمریکا نداشته است. 

در ادامه این گزارش آمده است: در سال ۲۰۲۳، ایران از نفوذ قابل توجهی در منطقه غرب آسیا برخوردار است و در حال توسعه روابط جدید با روسیه و چین است و کماکان قادر است منافع آمریکا در منطقه و فراسوی آن را به چالش بکشد.

 

کلیدواژه