فروردین ۰۹, ۱۴۰۲ ۱۳:۵۶ Asia/Dushanbe
  • روایت جوان تازه مسلمان شده اسپانیایی از برخورد دوگانه غرب با مقوله حجاب و آزادی های فردی

زن جوان اسپانیایی ساکن مادرید، پایتخت اسپانیا که به اسلام گرویده است، با دفاع از اینکه دین مبین اسلام یک دکترین محدود کننده نیست؛ برخورد دوگانه کشورهای غربی با آزادی های فردی و مقوله حجاب را به چالش کشیده که مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، "یرن لوپز" زن جوان اسپانیایی که به اسلام گرویده و بیش از یک میلیون دنبال کننده در شبکه اجتماعی  تیک تاک دارد؛ در ویدئویی با انتقاد از برخوردهای تبعیض آمیز در غرب با مقوله حجاب و آزادی های فردی گفت، در اسپانیا که ظاهرا یک کشور آزاد است، اگر کسی حجاب داشته باشد، نه مدرسه خوبی می تواند برود، نه به او کار می دهند و نه شان اجتماعی دارد.  

"یرن لوپز" در این ویدئو که بیش از 600 هزار بازدید داشته و با واکنش های مختلف کاربران روبرو شده است، همچنین گفت، در اسلام هیچ اجباری وجود ندارد.

این زن جوان اسپانیایی در کانال خود در تیک تاک جنبه هایی از دین مبین اسلام را برای دنبال کننده های خود شرح می دهد که مورد توجه کاربران قرار گرفته است.

کشورهای اروپایی طی سال‌های اخیر سیاست‌های اسلام هراسی خود را تشدید بخشیده‌اند.

فرانسه در سال 2011 با تصویب قانونی،‌ حجاب را ممنوع کرده بود و پس از آن کشورهای اروپایی دیگری نظیر دانمارک، اتریش، هلند و بلغارستان نیز قوانین مشابهی تصویب کردند.

با وجود اینکه فرانسه از بیشترین شمار مسلمان در اروپا برخوردار است، اما محدودیت های گسترده ای علیه مسلمانان در این کشور به اجرا درآمده است.

کلیدواژه