تیر ۲۸, ۱۴۰۲ ۱۲:۳۶ Asia/Dushanbe
  • فرماندار کریمه از آتش‌سوزی در زمین‌های آموزش نظامی در منطقه «کروفسکه» در این شبه‌جزیره خبر داد
    فرماندار کریمه از آتش‌سوزی در زمین‌های آموزش نظامی در منطقه «کروفسکه» در این شبه‌جزیره خبر داد

فرماندار کریمه از آتش‌سوزی در زمین‌های آموزش نظامی در منطقه «کروفسکه» در این شبه‌جزیره خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، «سرگئی آکسیونوف» فرماندار منصوب روسیه در کریمه امروز  چهارشنبه اعلام کرد، در پی آتش‌سوزی در زمین‌های آموزش نظامی در منطقه‌ کروفسکه در این شبه‌جزیره بیش از 2 هزار نفر مجبور به تخلیه شهرک‌های مجاور شدند.

طبق این گزارش، علت این آتش‌سوزی که همچنین باعث بسته شدن بزرگراه اصلی «تاوریدی» شده، اعلام نشده است. 

به ادعای رویترز، کانال‌های تلگرامی مرتبط با سرویس‌های امنیتی روسیه و رسانه‌های اوکراینی گزارش دادند در پی حمله هوایی شبانه اوکراین به یک انبار مهمات در این پایگاه، آتش‌سوزی آغاز شد. 

این آتش‌سوزی دو روز بعد از آن رخ داده که انفجاری در پل کریمه رخ داد. مسکو اوکراین را مقصر این حادثه خوانده و رئیس‌جمهور روسیه قول تلافی داده است. این پل شبه‌جزیره کریمه را که مسکو در سال ۲۰۱۴ در پی یک همه‌پرسی به خاک روسیه الحاق کرد به سرزمین اصلی روسیه متصل می‌کند.

وزارت دفاع روسیه روز سه‌شنبه اعلام کرد ارتش این کشور در واکنش به حمله دوشنبه ارتش اوکراین به پل کریمه که به مرگ دو نفر و زخمی شدن یک کودک منجر شد، حملاتی را علیه تأسیسات اوکراین که برای آماده‌سازی حملات تروریستی مورد استفاده قرار گرفت، انجام داد و این پایگاه‌ها را منهدم کرد.

بنا بر اعلام کمیته ضد تروریستی ملی روسیه، بامداد روز دوشنبه دو فروند پهپاد اوکراینی حمله‌ ای را علیه پل کریمه انجام دادند. در پی این حمله، پل کریمه خسارت دید، دو نفر کشته و یک نفر مجروح شد.

شبه جزیره کریمه پس از برگزاری یک همه‌ پرسی در مارس 2014، با 97 درصد رای موافق، به خاک روسیه ملحق شد.

 

بیشتر بخوانید:

کلیدواژه