مرداد ۱۷, ۱۴۰۲ ۰۹:۵۶ Asia/Dushanbe

پلیس بنگلادش از تظاهرات هزاران نفری شهروندان خشمگین و مسلمان بنگلادشی بخاطر سوزاندن ده‌ها نسخه قرآن در این کشور خبر داد.

بنگلادش ۱۷۰ میلیون جمعیت دارد که ۹۰ درصد آن‌ها را مسلمانان تشکیل می‌دهند. خشونت‌های مرتبط با احساسات مذهبی در بنگلادش رایج است و اقلیت‌های مسیحی و هندو، اغلب درپی شایعات ادعایی توهین آمیز و پست‌های افترا آمیز علیه اسلام در شبکه‌های اجتماعی، هدف حمله قرار می‌گیرند.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان ؛ آجبهار علی شیخ، افسر پلیس بنگلادش روز دوشنبه گفت، پلیس برای پراکنده کردن جمعیت "دست کم ۱۰ هزار نفری" که تلاش می‌کردند به دو فرد منظون به اهانت به کتاب مقدس مسلمانان (قرآن)حمله کنند، از گلوله‌های پلاستکی و گاز اشک آور استفاده کرد.

پلیس بنگلادش مدعی شد که در این تظاهرات مردمی دستکم ۱۴ مامور پلیس زخمی شدند، اما این منبع به جزئیات زخمی‌ها از بین تظاهرکنندگان اشاره نکرد.

طبق این گزارش، دو فرد دستگیر شده در شهر سیلهت، در شمال شرق بنگلادش، یکی دیگر از مناطق محافظه کار این کشور، گفته اند این کتاب‌ها را به این دلیل سوزانده اند که "خیلی قدیمی و برخی دارای اشتباهات چاپی" بودند.

ماه گذشته میلادی تنش‌ها بین کشور‌های مسلمان و سوئد و دانمارک درپی چند تظاهرات که درجریان آن‌ها به صفحاتی از قرآن در انظارعمومی هتک حرمت و به ویژه سوزانده شدند، تشدید شد.

بیشتر بخوانید :

کلیدواژه