مرداد ۲۰, ۱۴۰۲ ۱۵:۵۲ Asia/Dushanbe
  • پلیس آمریکا فرد تهدید کننده بایدن در فضای مجازی را کشت

پلیس آمریکا فردی را که به صورت آنلاین گفته بود در زمان بازدید بایدن از ایالت یوتا باید تفنگ تک تیرانداز خود را بردارد، با شلیک مستقیم کشت.

اف‌بی‌آی روز چهارشنبه مردی از اهالی یوتا را که ادعا می‌شود بطور آنلاین تهدید به قتل جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و آلوین براگ، دادستان نیویورک کرده بود، با شلیک مستقیم گلوله، کشت.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان براساس گزارش ان بی سی نیوز، مظنون در اسناد اتهامی به دست آمده با نام کریگ دلیو رابرتسون شناسایی شد. ظاهراً رابرتسون روز دوشنبه تبا اشاره به سفر بایدن به یوتا گفته بود  باید استتار و تفنگ تک تیرانداز خود را آماده کند. در اسناد اتهامی آمده است که رابرتسون علاوه بر تهدید بایدن، نقشه ترور آلوین براگ دادستان منطقه منهتن را داشته است.

بر اساس ادعای این اسناد، رابرتسون از بسیاری از سیاستمداران دیگر، از جمله لتیتیا جیمز، دادستان کل نیویورک، مریک گارلند، دادستان کل آمریکا و گاوین نیوسام، فرماندار کالیفرنیا برای ترور نام برده بود.

در شکایت جنایت علیه رابرتسون، او به تهدیدات بین ایالتی، نفوذ، ممانعت و انتقام از افسران مجری قانون فدرال با تهدید رئیس جمهور متهم شده است.

 

کلیدواژه