دی ۰۵, ۱۴۰۲ ۱۰:۳۲ Asia/Dushanbe
  • افشاگری دیگری درباره انفجار در خطوط لوله نورد استریم
    افشاگری دیگری درباره انفجار در خطوط لوله نورد استریم

یک روزنامه نگار آمریکایی در افشاگری دیگری درباره انفجار در خطوط لوله نورد استریم گفت، دولت آمریکا با سازماندهی این انفجار به دنبال زهر چشم گرفتن از صدر اعظم آلمان بود.

خطوط لوله زیر آبی نورد استریم 1 و 2 که برای انتقال سالانه 110 میلیارد متر مکعب گاز روسیه به اروپا ساخته شده بودند، در 27 سپتامبر 2022 در حادثه‌ای مشکوک دچار انفجار شدند که روسیه آن را عملیاتی تروریستی از سوی غرب اعلام کرد.

حملات همزمان به خطوط لوله نورد استریم یک و 2، موجب کاهش فشار و نشت گاز در دریای بالتیک شد.

به گزارش راشاتودی، «سیمور هرش»، روزنامه نگار محقق آمریکایی که تاکنون چندین افشاگری درباره نقش دولت آمریکا در انفجار در خطوط لوله انتقال گاز نورد استریم داشته است، اعلام کرد، هدف اصلی واشنگتن در اجرای این انفجار این بود که به دولت «اولاف شولتس» صدر اعظم آلمان اخطار دهد که از پشتیبانی از اوکراین به بهانه جنگ در این کشور پا پس نکشد.

پیشتر این روزنامه نگار آمریکایی روز هشتم فوریه 2023  با انتشار اولین گزارش افشاگرانه خود درباره انفجار در خطوط لوله نورد استریم فاش کرد که در ژوئن 2022، غواصان آمریکایی با دستور جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و با حمایت نروژ مواد منفجره را زیر خطوط لوله نورد استریم 1 و 2 جاگذاری کرده و و نروژی‌ها نیز سه ماه بعد بمب‌ها را منفجر کردند. 

خطوط لوله نورد استریم، خطوط صادرات گاز روسیه است که از دریای بالتیک می‌گذرد.

مسیر آن از مناطق انحصاری اقتصادی روسیه، فنلاند، سوئد، دانمارک و آلمان و همچنین از آبهای سرزمینی روسیه، دانمارک و آلمان عبور می کند.

کلیدواژه