دی ۱۵, ۱۴۰۲ ۱۷:۴۴ Asia/Dushanbe
  • محکومیت جنایت تروریستی کرمان از طرف شورای امنیت سازمان ملل متحد
    محکومیت جنایت تروریستی کرمان از طرف شورای امنیت سازمان ملل متحد

شورای امنیت سازمان ملل متحد، جنایت تروریستی گلزار شهدای کرمان در جنوب ایران را محکوم کرد.

به گزارش ایرنا، اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد امروز پنج شنبه در بیانیه ای حمله تروریستی بزدلانه در گلزار شهدای کرمان را محکوم و مراتب همدردی و تسلیت خود را به خانواده قربانیان و دولت جمهوری اسلامی ایران ابراز کردند.

در ادامه این بیانیه با اشاره به اینکه، تروریسم در همه اشکال و مظاهر آن یکی از جدی ترین تهدیدها برای صلح و امنیت بین المللی است، بر لزوم پاسخگویی عاملان، سازمان دهندگان، تامین کنندگان مالی و حامیان این اقدامات مذموم تروریستی و محاکمه آنها تاکید شده است.

دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی هم در بیانیه‌ای ضمن محکوم‌ کردن جنایت تروریستی کرمان، با دولت و ملت ایران ابراز همدردی و حمایت و همبستگی کرد.

درهمین حال سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به تماس تلفنی «سردار بردی محمد اف» رئیس جمهوری ترکمنستان تاکید کرد، قطعا با مغز‌های فاسدی که این جنایت تروریستی را طراحی کرده و دست‌های آلوده‌ای که به انجام آن مبادرت کرده‌اند قاطعانه برخورد خواهد شد.

«سردار بردی محمد اف» رئیس جمهور ترکمنستان نیز در این تماس تلفنی با محکومیت جنایت تروریستی و ضدانسانی در گلزار شهدای کرمان، شهادت شهروندان ایران را از طرف دولت و ملت ترکمنستان و همچنین رهبر ملی و رئیس شورای مصحلت خلق این کشور به دولت و ملت ایران به ویژه خانواده جانباختگان تسلیت گفت.

کلیدواژه