بهمن ۲۵, ۱۴۰۲ ۱۱:۳۹ Asia/Dushanbe
  • حمله مجدد آمریکا و بریتانیا به یمن
    حمله مجدد آمریکا و بریتانیا به یمن

منابع یمنی بامداد چهارشنبه از حمله مجدد آمریکا و بریتانیا به یمن خبر دادند.

به گزارش شبکه المسیره، آمریکا و بریتانیا در این حمله‌ منطقه "رأس عیسی" واقع در شهرستان "الصلیف" استان "الحدیده"، غرب یمن را هدف قرار دادند.

تاکنون اخباری از تلفات یا خسارات احتمالی این حمله گزارش نشده است.

آمریکا و بریتانیا عصر روز گذشته (سه‌شنبه) نیز مناطقی در شهرستان «التحیتا» واقع در استان «الحدیده» غرب یمن  را هدف قرار داده بودند.

آمریکا و بریتانیا در هفته های اخیر چندین بار به خاک یمن حمله کرده اند.

این حملات با هدف تحت فشار قرار دادن یمن به منظور توقف محاصره دریایی اعمال شده بر رژیم صهیونیستی انجام می‌شوند.

ارتش یمن طی هفته‌های اخیر در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

نیروهای ارتش یمن در عین حال تاکید کرده‌اند که کشتیرانی در خیلج عدن و دریای سرخ برای سایر کشتی ها آزاد است و آنها از امنیت کامل برخوردار هستند.

رژیم نسل کش صهیونیستی از هفتم اکتبر گذشته با حمایت همه‌جانبه کشورهای غربی، کشتار گسترده‌ای را در باریکه غزه و کرانه باختری ضد مردم بی‌دفاع و مظلوم فلسطین به راه‌ انداخته و سکوت جامعه جهانی و نهادهای حقوق بشری در قبال جنایات اسرائیل، موجب تداوم کشتار زنان و کودکان فلسطینی توسط ماشین جنگی این رژیم نامشروع شده است.

کلیدواژه