اسفند ۰۲, ۱۴۰۲ ۱۷:۱۷ Asia/Dushanbe
  • حمایت کوبا، کلمبیا و بولیوی از اظهارات رئیس جمهوری برزیل ضد رژیم صهیونیستی
    حمایت کوبا، کلمبیا و بولیوی از اظهارات رئیس جمهوری برزیل ضد رژیم صهیونیستی

روسای جمهوری کوبا، کلمبیا و بولیوی از اظهارات رئیس جمهوری برزیل ضد حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه حمایت کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، «میگل دیاز کانل» رئیس جمهوری کوبا طی نشست بین‌المللی مربوط به جنبش‌های چپ در هاوانا، پایتخت کوبا که نمایندگانی از 35 کشور در آن حضور داشتند، با چفیه فلسطینی حاضر شد و ضمن ابراز همبستگی با «لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا»، رئیس‌ جمهوری برزیل، حمایت از اظهارات داسیلوا علیه حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و حمایت از مردم فلسطین، جنایات این رژیم  ضد  فلسطینیان بویژه در باریکه غزه را محکوم کرد.

«گوستاوو پترو» رئیس‌جمهوری کلمبیا در شبکه اجتماعی ایکس ضمن ابراز همبستگی با «لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا» نوشت: در غزه یک نسل‌کشی توسط رژیم صهیونیستی رخ می‌دهد و هزاران کودک، زن و غیرنظامی سالخورده فلسطینی به طرز وحشیانه‌ای به شهادت می‌ رسند. رئیس جمهوری برزیل فقط حقیقت را گفته است و باید از حقیقت دفاع کرد وگرنه بربریت ما را نابود خواهد کرد.

«لوئیس آرسه» رئیس‌ جمهوری بولیوی هم در شبکه اجتماعی ایکس با انتشار پستی ضمن ابراز همبستگی با «لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا» نوشت: رئیس‌ جمهوری برزیل حقیقت را درباره نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان شجاع بیان کرد. تاریخ کسانی را که نسبت به این وحشی‌گری بی تفاوت باشند، نخواهد بخشید.

کلیدواژه