اسفند ۲۲, ۱۴۰۲ ۱۴:۵۲ Asia/Dushanbe
  • فایننشال تایمز: شهروندان آمریکایی به سیاست اقتصادی دولت «جو بایدن» بی‌اعتمادند
    فایننشال تایمز: شهروندان آمریکایی به سیاست اقتصادی دولت «جو بایدن» بی‌اعتمادند

بر اساس نتایج یک نظرسنجی جدید، با وجود ادعای دولت آمریکا درباره عملکرد خوب اقتصادی‌، بیشتر شهروندان آمریکایی نگرانند و اعتمادی به سیاست اقتصادی دولت کنونی این کشور ندارند.

روزنامه بریتانیایی فایننشال تایمز نظرسنجی مشترکی با موسسه راس دانشگاه میشیگان در بازه زمانی ۲۹ فوریه تا چهارم مارس انجام داد که بر اساس نتایج این نظرسنجی افزایش قیمت های کالاهای ضروری مانند مواد خوراکی و مسکن، شهروندان آمریکایی را نگران کرده است.
به نوشته روزنامه بریتانیایی فایننشال تایمز، نگرانی شهروندان آمریکایی در حالیست که بایدن تلاش می کند آنها را متقاعد کند که وضعیت اقتصادی شان در دولت او بهتر از دولت قبلی بوده است.
براساس این نظرسنجی، تعداد زیادی از پاسخ دهندگان همچنان عملکرد اقتصادی بایدن را قبول ندارند و این در حالی است که «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا هفته گذشته مدعی شد که "عملکرد اقتصادی او مایه حسادت جهان است."
فایننشال تایمز نوشت، نظرسنجی‌ها در ماه مارس نشان داد که افزایش مداوم قیمت نان و برنج در دوره ریاست جمهوری بایدن، بیشترین نگرانی را برای مردم آمریکا ایجاد کرده است و بیشترین خطر را برای آسیب رساندن به این سیاستمدار در پای صندوق های رای دارد.
شرایط بد اقتصادی آمریکا در حالی است که کاخ سفید با حمایت تسلیحاتی و مالی از جنگ اوکراین و نسل کشی غزه، میلیارد ها دلار از مالیات مردم امریکا را روانه میادین جنگ کرده است.
نارضایتی مردم آمریکا فقط از شرایط اقتصادی نابسامان نیست و سیاست خارجی بایدن در حمایت از رژیم صهیونیستی برای تداوم نسل کشی در غزه مساله جدیدی برای افزایش شمار رای دهندگان ناراضی است.

کلیدواژه