آبان ۲۲, ۱۳۹۷ ۱۷:۳۵ Asia/Dushanbe
  • نمایندگان پارلمان اروپا: سفیر اتحادیه اروپا از عربستان فرا خوانده شود

57 نفر از نمایندگان پارلمان اروپا در نامه ای به فدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از وی خواسته اند تا در واکنش به اقدامات گسترده سعودی در نقض حقوق بشر، سفیر این اتحادیه را از عربستان فرابخواند.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ؛ در این نامه با اشاره به قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی منتقد ریاض آمده است :پرسش های مهمی همچنان باقی است که شامل محل پنهان کردن بقایای جسد خاشقجی و هویت کسانی  است که دستور قتل او را صادر کردند.

این نامه می افزاید: مرگ خاشقجی در راس فهرست موارد نقض حقوق بشر قرار می گیرد که عربستان سعودی هم در داخل و هم در خارج از کشورش مرتکب شده است .

در ادامه این نامه تصریح شده است: در یک رویداد جدید و به شدت نگران کننده، 12 مرد شیعه در محاکمه ای به اعدام محکوم شده اند که سازمان عفو بین الملل آن را یک "محاکمه کاملا ناعادلانه" توصیف کرده است و  این 12 نفر در اینده نزدیک با خطر اعدام مواجه اند

نمایندگپان پارلمان اروپا همچنین با اشاره به جنایات گسترده سعودی ها در یمن  از فدریکا موگرینی خواستند :تا زمانی که عربستان به بمباران غیرنظامیان در یمن پایان دهد، گام های مثبتی در حوزه رعایت حقوق بشر بردارد و به انجام دادن تحقیقات بین المللی و محاکمه عادلانه مسببان قتل خاشقجی متعهد شود، روسای هیات های اتحادیه اروپا در ریاض را فرا بخواند.