آبان ۲۵, ۱۳۹۷ ۱۹:۰۹ Asia/Dushanbe
  • واکنش ترکیه به توضیحات دادستانی عربستان درباره قتل خاشقجی

وزیر امور خارجه ترکیه توضیحات دادستانی عربستان درباره قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد سعودی در استانبول را ناکافی دانست و بار دیگر تأکید کرد این جنایت از پیش برنامه ریزی شده بود.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از فرانس پرس، مولود چاووش اوغلو بیانیه دادستان کل عربستان درباره صدور حکم اعدام برای پنج نفر از قاتلان جمال خاشقجی را ناکافی دانست و گفت: « اظهارات دادستان کل عربستان سعودی قانع‌کننده نبود.»

چاووش اوغلو ضمن تاکید بر بسته نشدن پرونده قتل خاشقجی افزود: باید عاملان واقعی این جنایت مشخص شوند و نباید در این زمینه مخفی‌کاری شود.

شلعان الشلعان سخنگوی دادستانی عربستان روز پنج شنبه در کنفرانسی مطبوعاتی گفت احمد عسیری نایب رییس سابق دستگاه اطلاعاتی عربستان یک تیم ترور برای کشتن خاشقجی تشکیل داده و به ترکیه اعزام کرده بود.

به گفته دادستان عربستان جسد خاشقجی پس از تکه تکه شدن، خارج از ساختمان کنسولگری به یک فرد محلی در ترکیه سپرده شد.

شلعان الشلعان همچنین ضمن تبرئه کردن محمد بن سلمان ولیعهد عربستان از ماجرای قتل جمال خاشقجی، مدعی شد برای پنج نفر از 11 متهمی که در ماجرای قتل خاشقجی دست داشته اند، حکم اعدام صادر شده است.

جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد رژیم سعودی سه شنبه 2 اکتبر پس از ورود به کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه ناپدید شد.

رژیم سعودی جمعه 19 اکتبر، بعد از 18 روز سکوت و تکذیب سرانجام تحت فشارهای جامعه جهانی تایید کرد خاشقجی در کنسولگری این کشور به قتل رسیده است.

جمال خاشقجی در فهرست سیاه رژیم سعودی قرار داشت.