دی ۲۴, ۱۳۹۷ ۱۱:۵۹ Asia/Dushanbe
  • عملیات نجات داعش از زندان طالبان توسط نظامیان آمریکایی

نظامیان  آمریکایی در  عملیاتی ۴۰ عضو گروه تروریستی داعش را از زندان طالبان در ولایت بادغیس افغانستان آزاد کردند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، نظامیان آمریکایی با حمله به زندان طالبان در شهرستان «جوند»Jawand در ولایت بادغیس، 40 عضو گروه تکفیری داعش را از زندان طالبان آزاد و با بالگرد‌های نظامی به مکان نامعلومی منتقل کردند.

«عبدالله افضلی» معاون شورای ولایتی بادغیس گفت: گروه طالبان 6 ماه پیش دهها عضو گروه تروریستی داعش را از شهروندان کشورهای ازبکستان، قزاقستان، روسیه و چین زندانی کرده بود.

«جمشید شهابی» سخنگوی استانداری  بادغیس نیز گفت: نظامیان آمریکایی در عملیاتی  در ولایت بادغیس 18 نفر از گروه طالبان را کشته و 40 عضو  داعش  را از زندان ازاد کردند و با خود برده‌اند.

قاری یوسف احمدی یک  سخنگوی طالبان نیز با تائید این خبرگفت: پیش از این نظامیان امریکائی در ولایت فاریاب 200 عضو گروه تروریستی داعش را از محاصره این گروه نجات داده بودند.

گروه طالبان در یک سال اخیر عملیات‌ متعددی را برای پاکسازی  گروه تروریستی داعش در برخی از مناطق مختلف افغانستان انجام داده است.

این در حالی است که روند حمایت از داعش توسط نظامیان  آمریکایی در سال های اخیر به صورت قابل توجهی افزایش یافته طوری که بارها اعتراض مقامات افغان و کشورهای منطقه را به همراه داشته است.