خرداد ۲۵, ۱۳۹۹ ۱۶:۰۱ Asia/Dushanbe
  • اعتراض  نیوزیلندیها به قتل  سیاه پوست امریکائی  مقابل کنسولگری این کشور

هزاران نفر از مردم شهرهای " ولینگتون " Wellington و " هامیلتون " Hamilton در نیوزیلند در اعتراض به نژادپرستی و بی عدالتی در  جامعه  امریکا  تظاهرات کردند .

به گزارش ایرنا ، تظاهرکنندگان معترض امروز یکشنبه  با سر دادن شعار مرگ بر آمریکا  در مقابل کنسولگری امریکا در شهر  " هامیلتون  " پایان تبعیض نژادی  را در این کشور خواستار شدند .

شهر ولینگتون پایتخت  نیوزیلند  هم  روز یکشنبه شاهد تظاهرات در اعتراض به   قتل «جورج فلوید» شهروند سیاهپوست آمریکایی   توسط یک افسر سفید پوست  این کشور بود و معترضان فریاد می زدند   «نه عدالت، نه صلح» و «هیچ قدرتی همچون قدرت مردم نیست، زیرا قدرت مردم متوقف نمی شود.»

درهمین حال، تظاهرات کنندگان در شهر هامیلتون مجسمه «جان فین چارلز هامیلتون» فرمانده نظامی دوره استعماری را که از سوی کنشگران ضدنژادپرستی به قتل متهم شده است، پایین کشیدند.

شهر داروین  در شمال استرالیا نیز روز گذشته صحنه  تظاهرات  به نژاد پرستی در جامعه امریکا بود . 

این اقدام فجیع  و ناپسند   افسر سفید پوست امریکائی  خشم بسیاری از مردم کشورها و مقامات را برانگیخته  و احساسات آنها را جریحه دار کرده است .

با گذشت حدود سه  هفته از قتل بی‌رحمانه «جورج فلوید» شهروند سیاه‌پوست آمریکایی‌ به دست پلیس شهر مینیاپولیس  Minneapolis در ایالت مینه سوتا  Minnesota، ، شهرها و ایالت‌های مختلف آمریکا وهمچنین بیشتر کشورهای جهان، همچنان صحنه اعتراضات به نژادپرستی است. 

کلیدواژه