شهریور ۰۴, ۱۳۹۹ ۱۷:۴۵ Asia/Dushanbe

روزنامه کویتی القبس در گزارشی درباره سفر داماد و مشاور دونالد ترامپ به منطقه خاورمیانه در آینده نزدیک، از جرد کوشنِر با عنوان "ابلیس آمریکا" یاد کرد.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از تارنمای شبکه العالم، القبس در آغاز گزارش خود نوشته است: «زمانی که از او و ارتباطش با مسأله فلسطین سخن می‌گوییم، به سرعت این صفات به ذهن می رسد: یهودی، حامی تندروی اسرائیل، بدون فهم سیاسی، تاجر و سوداگر. او جرد کوشنر، داماد رییس‌جمهور آمریکا و از سرشناس‌ترین مشاوران وی است. "ابلیس آمریکا" که ابتدای ماه آینده میلادی برای تکمیل روند سازش به منطقه خواهد آمد.»

به نوشته القبس، جرد کوشنر که در اصل از یک خانواده نجات یافته از هلوکاست است در دوران تحصیل در مدرسه های عبری زبان که در آن پرچم "اسرائیل" برافراشته می‌شد درس خوانده است.

Image Caption

روزنامه کویتی از روابط نزدیک خانواده کوشنر با نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی خبر داده و نوشته است: زمانی که روزنامه‌های اسرائیلی فهرست کمک کنندگان به نتانیاهو را منتشر کردند نام چارلز کوشنر پدر داماد ترامپ در اول این فهرست قرار داشت.

القبس افزوده است: با وجودِ نداشتن فهم و دانش سیاسی و تاریخی، جرد کوشنر تاکنون به لطف ترامپ به بالاترین سطوح سیاست خارجی آمریکا رسیده و منصب های بسیاری را بر عهده گرفته است که مهم‌ترین آن پرونده «خاورمیانه» است.

کوشنر از نفوذ بالایی در دولت ترامپ برخوردار است، به طوری که جان بولتون مشاور سابق امنیت ملی آمریکا درباره او می‌گوید: «هیچ فردی به اندازه کوشنر بر ترامپ نفوذ ندارد.»

کلیدواژه