شهریور ۰۶, ۱۳۹۹ ۱۴:۲۱ Asia/Dushanbe
  • حبس ابد برای عامل کشتار مسلمانان در نیوزلند

عامل تیراندازی در مساجد نیوزیلند به حبس ابد بدون داشتن حق آزادی مشروط محکوم شد.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از خبرگزاری تسنیم، کامرون ماندر Cameron Mander قاضی دادگاه شهر کرایست چرچ Christchurch نیوزیلند روز پنج شنبه گفت: برنتون تارانت Brenton Tarrant، مهاجم 29 ساله‌ استرالیایی به جرم تیراندازی به سوی مسلمانان این شهر و کشتن 51 نمازگزار در دو مسجد به حبس ابد محکوم شده و حق فرجام‌خواهی یا تقاضای عفو در آینده را نخواهد داشت.

نخستین بار است که حکم حبس ابد بدون حق تقاضای بخشش در آینده در نیوزیلند صادر می‌شود.

قاضی دادگاه شهر کرایست‌چرچ خطاب به  برنتون تارانت گفت: «جنایات تو چنان شریرانه است که حتی اگر تا مرگت زندانی باشی حق مجازاتت ادا نخواهد شد.» 

جسیکا آردن نخست‌وزیر نیوزیلند هم شجاعت بازماندگان و جامعهٔ مسلمانان این کشور را ستود که با حضور در دادگاه و یادآوری خاطرهٔ دردناک آن روز در دادگاه شهادت دادند.

برنتون تارانت شهروند استرالیایی روز 15 مارس 2019  نمازگزاران دو مسجد لینوود Linwood و النور را در شهر کرایست چرچ نیوزیلند به رگبار بست که بر اثر آن 51 نمازگزار جان باختند و 47 نفر دیگر زخمی شدند.

تارانت پیشتر در دادگاه خود را یک نژادپرست که خواهان حاکمیت نژاد سفید بر جهان است معرفی کرده و گفته بود برای کشتار مسلمانان نیوزیلند با برنامه ریزی قبلی عمل کرده بود تا بتواند تعداد هرچه بیشتری از آنان را بکُشد.

تارانت همچنین با حکمش که حبس ابد بدون آزادی مشروط است هیچ مخالفتی نکرد.

کلیدواژه