شهریور ۲۲, ۱۳۹۹ ۱۶:۳۶ Asia/Dushanbe
  • رازی که رهبر کره شمالی به ترامپ گفت

در حالی که تاکنون چگونگی مرگ نظامی و سیاستمدار بلندپایه و شوهر عمه رهبر کره شمالی اعلام نشده ترامپ مدعی شده است کیم جونگ اون نحوه قتل وی را برایش شرح داده است.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از تارنمای شبکه خبری العالم، دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا در گفت وگو با باب وودوارد Bob Woodward روزنامه‌نگار سرشناس واشنگتن پست درباره قتل شوهر عمه رهبر کره شمالی گفته است: «کیم به من همه چیز را گفت. همه چیز را. او شوهرعمه‌اش را کشته و جنازه را بالای پله‌ها گذاشته است. سر بریده ژنرال ارشد کره‌ای هم روی بدنش بود.»

رهبر جوان کره شمالی برای نشان دادن قدرت خود در نخستین روزهای زمامداری‌اش شوهرعمه‌ خود را که از ژنرال‌های بلندپایه و سیاستمداران پرنفوذ و قدرتمند پیونگ‌یانگ بود در سال ۲۰۱۳ به اتهام خیانت و فساد اعدام کرد.

اظهارات ترامپ درباره چگونگی کشته شدن جانگ سونگ-تائک Jang Song-thaek در حالی است که تا امروز هیچ روایت رسمی در این مورد منتشر نشده و تقریبا هیچ‌کس نمی‌داند این نظامی و سیاستمدار بلندپایه پیونگ‌یانگ چگونه سر به نیست و نابود شد.

باب وودوارد ۱۸ گفت وگو با ترامپ (بین ماه‌های دسامبر تا جولای 2020) و دیگران انجام داده و حاصل این مصاحبه‌ها را در قالب  کتابی به نام خشم در آینده نزدیک در دسترس مردم قرار می‌دهد.

بخش‌هایی از این کتاب جنجالی در روزهای اخیر در روزنامه واشنگتن پست منتشر شده است.

کلیدواژه