شهریور ۲۴, ۱۳۹۹ ۱۸:۳۵ Asia/Dushanbe
  • شدت گرفتن جنگ در افغانستان همزمان با مذاکرات صلح

طالبان در تلاش است با گسترش جنگ در مناطق مختلف افغانستان خواسته های جدید خود از جمله برپایی امارت اسلامی و آزادی هفت هزار عضو دیگر طالبان به را دولت اشرف غنی تحمیل کند.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان، در حالیکه نخستین دور مذاکرات صلح میان دولت افغانستان و طالبان در دوحه قطر در حال برگزاری است، گروه طالبان این روزها حملات خود را در 18 ولایت این کشور گسترش داده است.

از ولایت بغلان در شمال افغانستان خبر می رسد که جنگ شدید طالبان تلفات زیادی به نیروهای دولتی وارد کرده است.

فیروزالدین ایماق عضو شورای ولایتی بغلان گفت: بر اثر نبردهای شدیدی که از چهار روز پیش در شهرستان ‌های این ولایت میان نیروهای امنیتی افغانستان و طالبان آغاز شده است  تا روز دوشنبه  40 نیروی امنیتی کشته و زخمی شده اند و برخی از شهرستان های این ولایت از جمله تاله و برفک و برکه  سقوط کرده است.

پیش ازاین هم جنگ شدیدی  در شهرستان "منگجیک " در ولایت جوزجان زادگاه عبدالرشید دوستم آغاز شده است که همچنان ادامه دارد.

حمله طالبان به ولایت بدخشان در شمال شرقی افغانستان هم از سوی نیروهای امنیتی دفع شد.

سخنگوی فرماندهی ارتش در شمال شرقی افغانستان اعلام کرد: گروهی از عناصر طالبان شب گذشته از چندین محور به پاسگاههای نیروهای امنیتی و مردمی  در ولایت بدخشان حمله کردند که حملات آنها به عقب رانده شد.

در این حملات  هفده عضو طالبان و سه عضو خیزش مردمی کشته و دو تن دیگر نیز زخمی شدند.

این حملات درحالی ادامه دارد که معصوم استانکزی رئیس تیم مذاکره کننده دولت افغانستان با طالبان گفته بود در صورت آغاز مذاکرات بین‌ افغان ها ادامه جنگ در این کشور پذیرفتنی نیست.

 

کلیدواژه