شهریور ۲۹, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۷ Asia/Dushanbe
  • وقتی ترامپ به امیر کویت باج می دهد

رئیس‌جمهوری آمریکا برای نخستین بار و به مناسبت شصتمین سالگرد برپایی روابط دوجانبه با کویت، نشان لیاقت نظامی با درجه فرمانده کل قوا را که بالاترین نشان آمریکاست، به امیر این کشور اعطا کرد.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از آرتی عربی، در مراسم ویژه‌ای که روز جمعه در کاخ سفید برگزار شد، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نشان لیاقت نظامی با درجه فرمانده کل قوا را به «صباح جابر احمد الصباح» امیر کویت اعطا کرد.

«ناصر الصباح الأحمد الجابر» فرزند بزرگ امیر کویت به نمایندگی از او در این جلسه حضور یافته بود تا نشان لیاقت نظامی را دریافت کند.

کارشناسان این اقدام ترامپ را در راستای تلاش های او برای عادی سازی روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی تحلیل کرده و آن را باج ترامپ به امیر کویت دانسته اند.

ترامپ در این جلسه از تلاش‌های مستمر امیر کویت و نقش مهمی که در منطقه و جهان بر عهده دارد تکریم کرد.

دونالد ترامپ پس از دیدارش با هیئت کویتی مدعی شد که به زودی کویت هم به کشور‌هایی می پیوندد که با اسراییل روابط خود را عادی کرده اند.

بنا بر اعلام کاخ سفید نشان لیاقت نظامی با درجه فرمانده کل قوا بالاترین نشان والا و خاصی است که تنها از سوی رئیس جمهور اعطا می‌شود و از سال ۱۹۹۱ تاکنون این نشان به هیچ فردی اعطا نشده بود.

امیر کویت که ۹۱ سال دارد و از سال ۲۰۰۶ بر این کشور حکمرانی می‌کند، وضع جسمانی خوبی دارد و پس از انجام یک عملیات جراحی موفقیت آمیز از بیمارستان ترخیص شده است.

کلیدواژه