آبان ۱۳, ۱۳۹۹ ۱۹:۲۴ Asia/Dushanbe
  • جمهوری آذربایجان بیانات رهبر معظم انقلاب درباره قره باغ را عادلانه خواند
    جمهوری آذربایجان بیانات رهبر معظم انقلاب درباره قره باغ را عادلانه خواند

معاون وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان در تماس با سفیر ایران در باکو از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره مناقشه قره‌باغ قدردانی کرد.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان؛ «سید عباس موسوی» سفیر ایران در جمهوری آذربایجان روز سه شنبه در توئیتی نوشت: به دنبال بیانات امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص بحران قره‌باغ، «خلف خلف اف» Khalaf Khalafov معاون وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان در تماس تلفنی، مراتب قدردانی دولت و ملّت جمهوری آذربایجان را از این بیانات مهم و عادلانه اعلام و بر دوستی و برادری دو کشور همسایه تاکید کرد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران امروز (سه شنبه) در سخنرانی تلویزیونی به مناسبت ولادت پیامبر گرامی اسلام(ص) و امام صادق (ع)، به جنگ اخیر میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان اشاره و تاکید کردند که این درگیری نظامی باید هرچه زودتر تمام شود؛ البته همه سرزمین‌های جمهوری آذربایجان که به‌وسیله ارمنستان تصرف شده باید آزاد شود و به آذربایجان برگردد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین با تاکید بر لزوم حفظ امنیت ارامنه در این سرزمینها و رعایت مرزهای بین‌المللی از جانب دو طرف افزودند: تروریست‌هایی که براساس گزارش‌های قابل اطمینان وارد منطقه شده‌اند، نباید به هیچ‌وجه نزدیک مرز ایران شوند و اگر نزدیک مرز شوند قطعاً  با آنها برخورد قاطع خواهد شد.

جمهوری آذربایجان و ارمنستان درباره منطقه قره باغ با یکدیگر اختلافات دیرینه ای دارند.

دور جدید این درگیری‌ها که از 27 سپتامبر آغاز شده است همچنان ادامه دارد.

 

بیشتر بخوانید:

کلیدواژه