آذر ۲۴, ۱۳۹۹ ۱۷:۴۴ Asia/Dushanbe
  • برخی رسانه ها در آمریکا روسیه را مسوول این حمله سایبری می دانند
    برخی رسانه ها در آمریکا روسیه را مسوول این حمله سایبری می دانند

وزارت خزانه داری و بازرگانی آمریکا هدف حمله سایبری قرار گرفته که روزنامه نیویورک تایمز آن را از پیچیده ترین و شاید بزرگترین حملات سایبری در پنج سال اخیر دانسته است.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان؛ روزنامه نیویورک تایمز با اشاره به نفوذ هکرها در سامانه ایمیل وزارت خزانه داری و بازرگانی و نیز آژانس امنیت سایبری وزارت امنیت داخلی آمریکا  اعلام کرد که انگیزه این حمله سایبری همچنان نامشخص است.

 شماری از دیگر آژانس های مرتبط با امنیت ملی آمریکا نیز تحت تأثیر این حملات سایبری قرار گرفته اند، هرچند مشخص نیست که این شبکه ها دارای اطلاعات طبقه بندی شده بسیار بالایی  بوده اند یا خیر. 

خبرگزاری رویترز نیز در گزارش خود مدعی شد که یک گروه هکری پیچیده با حمایت یک دولت خارجی، اطلاعات وزارت خزانه‌داری آمریکا و یک سازمان آمریکایی مسوول در سیاست‌های اینترنتی و ارتباطاتی را سرقت کرده است.

این حمله سایبری باعث شد تا نشست اضطراری شورای امنیت ملی در کاخ سفید برگزار شود.

برخی رسانه ها در آمریکا روسیه را مسوول این حمله سایبری می دانند و این در حالی است که سفارت روسیه در واشنگتن این اتهام را رد کرده است.

سازمان‌ های اطلاعاتی آمریکا نگران هستند هکرهایی که وزارت خزانه‌ داری این کشور را هدف قرار داده‌ اند ممکن است از ابزار مشابه برای نفوذ به دیگر سازمان‌ های آمریکایی استفاده کرده باشند.

 

بیشتر بخوانید:

کلیدواژه