اردیبهشت ۰۱, ۱۴۰۰ ۰۸:۳۱ Asia/Dushanbe
  • ریابکوف: محدودیت‌ها در دریای سیاه تنها برای کشتی‌های جنگی است
    ریابکوف: محدودیت‌ها در دریای سیاه تنها برای کشتی‌های جنگی است

روسیه با ارسال اخطاریه‌ای به سازمان‌های هواپیمایی، مناطقی از شبه جزیره کریمه و دریاهی سیاه را به طور موقت منطقه خطرناک برای پرواز اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، بر اساس اخطاریه‌ای که روسیه به سازمان‌های هواپیمایی صادر کرده مناطقی از شبه جزیره کریمه و دریای سیاه به طور موقت به عنوان منطقه خطرناک برای پروازهای هوایی اعلام شده است.

روز 14 آوریل نیز روسیه اعلام کرد که به طور موقت عبور کشتی‌های جنگی خارجی از طریق آب‌های منطقه‌ای دریای سیاه را از روز 24 تا 31 آوریل به حالت تعلیق در می‌آورد.

این اقدام یک روز پس از آن اتخاذ شد که «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه گفت که مسکو اقداماتی را در واکنش به تهدیداتی که از ناتو ناشی می‌شود اتخاذ خواهد کرد».

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه نیز در بیانیه جداگانه‌ای گفت که محدودیت‌ها تنها برای کشتی‌های جنگی بوده و کشتی‌های مسافری و تجاری می‌توانند آزادانه در دریای سیاه عبور کنند.

مسکو در پاسخ به اعتراض کی‌یف که خواستار لغو محدودیت‌ها شده بود گفته است که هیچ محدودیتی برای استفاده از بنادر اوکراین در دریای آزوف و برای خطوط دریایی تجاری و مسافری در منطقه اعلام نشده است.

بیشتر بخوانید:

کلیدواژه