بهمن ۳۰, ۱۴۰۰ ۰۹:۵۶ Asia/Dushanbe
  • کودکان  قربانیان مسدود شدن دارایی های افغانستان در آمریکا
    کودکان قربانیان مسدود شدن دارایی های افغانستان در آمریکا

نهاد محافظت از کودکان در مورد افزایش کودکان گرسنه در افغانستان به دلیل مسدود شدن دارایی های این کشور در آمریکا هشدار داد.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان، آمریکا پس از به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان در 15 اوت 2021، نزدیک به ده میلیارد دلار از دارایی های بانک مرکزی این کشور را مسدود کرد و کمی بعد جو بایدن تصمیم گرفت 3.5 میلیارد دلار از پول بلوکه شده افغان ها را به نفع قربانیان حوادث یازدهم سپتامبر، مصادره کند. رئیس جمهور آمریکا در حالی چنین تصمیمی گرفت که تقریبا تمامی سازمان های بشردوست و بین المللی در مورد تبعات بلوکه شدن دارایی های بانک مرکزی افغانستان از جمله گرسنگی، فقر و کمبود امکانات پزشکی در این کشور- در بحبوحه همه گیری کرونا- هشدار داده اند.

در چنین شرایطی آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل چندی پیش با اشاره به وضعیت اسفبار مردم افغانستان، تزریق پول به این کشور را امری ضروری توصیف کرده بود.

خبرگزاری صدای افغان(آوا) دیروز شنبه گزارش داد، شارلوت روز مسئول رسانه ‌ای نهاد محافظت از کودکان با اشاره به تشدید گرسنگی کودکان در افغانستان گفت، مسدود شدن دارایی های افغانستان از سوی آمریکا بر چالش‌های اقتصادی این کشور افزوده است.

شارلوت روز با اشاره به این که حدود 5 میلیون کودک افغان در آستانه گرسنگی قرار دارند خاطرنشان کرد، شمار کودکان مبتلا به سوء تغذیه در افغانستان دو برابر شده ‌است.

مدیر رسانه ای نهاد محافظت از کودکان افزود: "افغانستان با بدترین بحران گرسنگی روبرو است و کودکان افغان زودتر از سایرین، تحت تاثیر این وضعیت قرار گرفته اند.

بیشتر بخوانید :

کلیدواژه