مهر ۲۸, ۱۴۰۱ ۰۹:۲۱ Asia/Dushanbe
  • نشست غیرعلنی شورای امنیت در پی فضاسازی آمریکا درباره ادعای پهپادی علیه ایران
    نشست غیرعلنی شورای امنیت در پی فضاسازی آمریکا درباره ادعای پهپادی علیه ایران

شورای امنیت سازمان ملل سرانجام پس از چند ماه فضاسازی غرب به رهبری آمریکا درباره ادعای ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه برای بکارگیری در جنگ اوکرین نشستی پشت درهای بسته برگزار کرد.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان،در این نشست که همزمان با تشدید جنگ اوکراین برگزار شد، آمریکا، بریتانیا و فرانسه در تداوم جوسازی علیه جمهوری اسلامی ایران و روسیه و هراس از ارتباط و اتحاد این دو کشور، ادعای ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه و بکارگیری آن در جنگ اوکراین را مطرح کردند.

به گفته منابع دیپلماتیک، اوکراین در نامه‌ای به رئیس شورای امنیت سازمان ملل این ادعا را مطرح کرده است.

پیش از این، وزارت خارجه اوکراین در تداوم ادعاهای غرب از جمله  واشنگتن در بیانیه‌ای مدعی شده بود: عرضه سلاح به روسیه برای جنگ‌افروزی علیه اوکراین اقدامی غیردوستانه است که ضربه‌ای جدی به روابط اوکراین و ایران وارد می‌کند.

در همین حال حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران روز چهارشنبه به وقت محلی در تماس تلفنی با "گردان گرلیچ رادمن" وزیر امور خارجه و اروپای کرواسی، با اشاره به حوادث اخیر اوکراین، اظهار داشت: ما قویا مخالف جنگ و تسلیح هر یک از طرفین جنگ بوده و هستیم و به مقامات اوکراین گفته‌ایم چنانچه سندی در خصوص استفاده از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین وجود دارد، ارائه کنند.

کارزار رسانه‌ای آمریکا و غرب علیه ایران در حالی است که پاتریک رایدر سخنگوی پنتاگون روز سه‌شنبه به وقت محلی در پاسخ به پرسشی درباره گزارش‌های ادعایی برخی رسانه‌های غربی مبنی بر وعده ایران به روسیه برای ارائه موشک‌های زمین به زمین، این فضاسازی‌ها را تایید نکرد و اعلام کرد که در حال حاضر هیچ اطلاعاتی برای تائید گزارش‌های ادعایی وجود ندارد.

 

کلیدواژه