آذر ۰۹, ۱۳۹۹ ۱۳:۱۳ Asia/Dushanbe
  • بهادرزاده بر ساخت راه مستقیم میان منطقه واروخ با اسفره تاکید کرد
    بهادرزاده بر ساخت راه مستقیم میان منطقه واروخ با اسفره تاکید کرد

رییس تازه منصوب شده ناحیه اسفره در دیدار با ساکنان فرمانداری واروخ که در منطقه مورد اختلاف با قرقیزستان واقع شده است وعده داد که یک روز از هر هفته کاری خود را برای بررسی و حل مشکلات آنان در این منطقه حضور خواهد یافت.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از سامانه اسپوتنیک، بهاءالدین بهادرزاده گفته است که از مشکلات ساکنان این منطقه آگاهی دارد و تلاش می کند که با قرقیزستان برای پایان دادن به اختلافات مرزی به تفاهم برسد.

وی ساخت راه مستقیم میان منطقه واروخ با ناحیه اسفره بدون عبور از قلمرو قرقیزستان را یکی از وظیفه‌های مهم خود در سمت ریاست ناحیه اسفره عنوان کرده است.

فرمانداری واروخ با جمعیت بیش از 30 هزارنفر در منطقه مورد اختلاف میان تاجیکستان و قرقیزستان واقع شده و ساکنان آن برای رفتن به مرکز ناحیه اسفره باید ازقلمرو کشور همسایه عبور کنند که با ممانعت اتباع قرقیزی روبه رو می شوند و این موضوع بارها موجب درگیری شده است.

در پی دو دهه مذاکرات مقامات دو کشور برای حل اختلافات مرزی، فقط  520  کیلومتر از مرز 970  کیلومتری تاجیکستان و قرقیزستان علامت گذاری شده است.

اختلاف نظر مقامات تاجیکستان و قرقیزستان بر سر برخی از مناطق مرزی در ولایتهای سغد و باتکند از جمله مشکلات طرفها برای دستیابی به توافق جامع در این زمینه است.

 

بیشتر بخوانید:

کلیدواژه