عقرب 11, 1398 11:17 Asia/Kabul
  • واشنگتن‌پست: خلیلزاد برای مبادله زندانیان آمریکایی با طالبان به افغانستان سفر کرده است

یک رسانه آمریکایی اعلام کرد که خلیلزاد به افغانستان سفر کرده و درباره مبادله 2 استاد آمریکایی با طالبان در حال رایزنی با مقامات دولت وحدت ملی است.

یک رسانه آمریکایی اعلام کرد که «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان به کابل سفر کرده تا درباره مبادله احتمالی 2 استاد آمریکایی با طالبان در حال رایزنی با مقامات دولت وحدت ملی است. 

«کوین کینگ»، شهروند استرالیا و «تیموتی ویکس»، شهروند آمریکا، دو تن از اساتید دانشگاه آمریکایی افغانستان بودند که در سال ۲۰۱۶ از سوی افراد مسلح در کابل ربوده شدند.

به نوشته واشنگتن پست به نقل از یک مقام افغانستان، خلیلزاد تلاش دارد تا مقامات افغانستان را در عوض آزادی زندانیان طالبان، این دو استاد دانشگاه آزاد شوند. 

طبق این گزارش، طالبان درخواست کرده است تا در عوض آزادی این 2 استاد دانشگاه، انیس حقانی فرزند بنیانگذار شبکه حقانی از زندان دولت افغانستان آزاد شود. 

به نوشته این رسانه انگلیسی، این در حالی است که هفته گذشته خلیلزاد به پاکستان سفر کرده و رایزنی‌های غیررسمی درباره آغاز مذاکرات طالبان و آمریکا انجام داده است. 

ترامپ ماه گذشته به یکباره توافق میان آمریکا و طالبان را به دلیل کشته شدن یک نظامی آمریکایی لغو کرد و اعلام کرد که تا دلیل اصلی این اقدام عدم پذیرش آتش بس از سوی طالبان است. 

کلیدواژه